Slippa röka-klubben tar sats!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Fjällfolket skrev:
Fjällfolket skrev:Jo, nu är det snart dags för mig och boken att gå ut på bron
en sista gång

:-({|= :-({|= :-({|=

Imorgon vaknar jag
som en fri qvinna!

/Fjällmor
Snaaart ett år sen :!: DET ni :!:

/Fjällmor
DET är så duktigt!!! =D> \:D/ :D
Jag VET. Jäklar vilken milstolpe det var! Nu har jag passerat den andra, så nu är jag dessutom helt avprogrammerad. Rökare, MOI!!?? :shock: :lol:
T.P

Inlägg av T.P »

:D =D> =D> den 7 e januari... ett år sen?! STORT grattis!
Jag sitter fortfarande i samma båt..men men skam den som ger sej.. är på sidan 50 nu :oops: :roll: . Tänkte ju gått kursen här igbg men det har inte blivigt ngn ännu och orkar inte vänta. Jag började träna för 3 mån sen och har fastnat i det beroendet... längtar tills jag kan träna på "riktigt" Känns inte bra att träna och sen röka :oops: :lol: dock mår jag super av att träna och förväntar mej må ännu bättre ef rökstopp. ska springa vårruset i gbg och det kan man nog glömma om jag fortsätter röka :wink:

rapporterar nästa vecka hur allt gått

KRAM
barn födda 04/06/08
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Tack! :D \:D/

TOKstolt är jag :!:

och T.P... skam den som ger sig :wink: :lol:

/Fjällmor
T.P

Inlägg av T.P »

Nä skam den som ger sej..den 7 e , din ettårs dag :wink: slutade jag...hela dagen funka bra men på kvällen köpte jag ett paket och rökte upp nästan alla..sen blev det välldigt deppigt här hemma ha ha h a ha skrattar åt mej själv :lol: Men Men hela 8:e rökte jag, sen läste jag om vissa delar den 9 e,
Och när jag vaknade den 10 e rökte jag min sista cigarett...kan inte sätta fingret på va det va (alltså som jag fattade då den 10 e men ej 2 dagar innan)Iallafall...kom Äntligen euforin tillbaks och allt känndes glas klart..

kram kram
barn födda 04/06/08
Sköldis

Inlägg av Sköldis »

Hej alla smarta och fantastiskt duktiga icke rökare. Jag vill bara tala om för er att jag SLUTAT snusa med hjälp av boken. Han är ett geni!! Jag snusade tidigare en dosa minst om dagen, jag sov med snus så otroligt äckligt nu i efterhand. Jag är så duktig! 8) Min sambo är också väldigt duktig för han har också slutata med hjälp av boken.

Så alla vi som slutat är fantastiska, och ni som börjar tänka tanken på att bli en icke-rökare eller icke-snusare kom igen ni kommer att klara det.
Läste i tråden att han dog av lungcancer stämmer det? :cry:

kram
Mamma till Alfred - April 07. Kur september 07.
Och nu även mamma till Majken född den 8 oktober 08. Vecka 40 plus 3 SM från start
Det blir bara roligare och roligare
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

T.P skrev:Och när jag vaknade den 10:e rökte jag min sista cigarett...kan inte sätta fingret på vad det var (alltså som jag fattade då den 10:e men ej 2 dagar innan). Iallafall...kom Äntligen euforin tillbaks och allt kändes glas klart...
GRATTIS T.P :wink: :lol: =D>

Och här är en till \:D/

ÄNTLIGEN ICKE-RÖKARE :-({|=

Det som gav mig frihetens vingar var att den enda av mina ungar, som rökte, la av. Då plockade jag fram boken (igen) och bestämde mig för att verkligen göra henne sällskap. Så nu består hela familjen ÄNTLIGEN av icke-rökare :lol:

Jag slutade ju direkt jag fick korn på Carrs bok första gången, men antar att det gick för lätt :oops: så jag skulle ju inte ha några problem om jag smakade någon gång när jag fick lust. Tjohejsan :x Ett tu tre var jag fast igen, men jag måste säga att det tog mycket lång tid - bortåt ett år.

Man planerade att starta en Carr-klinik i Stockholm då och hans gäng ringde mig och ville jag skulle delta på något vis i etablerandet av den. Då satt jag och rökte :oops: :oops: :oops:

Men just den killen som ringde, en norsk eldsjäl, berättade senare att för honom hade det tagit fyra år att sluta :!:

För mig har det också tagit fyra år :roll: :oops: :evil: Herre milde, hur dum får man vara :?: Hur dum som helst, tydligen :roll: Det gick ju så strålande enkelt och bra där i början :!: Tänker ibland på SHN-kurare som inte är rädda om det vackra resultatet utan bara verkligen går in för att sabba det :-s

:D GRATTIS Sköldis, du som skrev så vackert i Gästboken om saken :!: Måste vara skönt att slippa snuset i käften, urk :twisted:

Ja, Allen Carr fick sin lungcancer till slut, den som tagit livet av både hans pappa och syster (i ganska unga år). Men jag vet att han inte var oförberedd på det, och han var en lycklig man in i det sista därför att han kunnat hjälpa så oändligt många människor över hela världen att befria sig ur sitt hjärntvättade nikotinberoende.

Så låt oss sända honom en tacksamhetens bön [-o< :heart: =D>
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
T.P

Inlägg av T.P »

:lol: =D> :heart: :heart: Härlig rapport!!
Jag mår superbra trots hoppig början! Jag tackar MIG
varje dag, och jag tackar DEJ Anna, varje dag och Allen Carr såklart. Men utan dej Anna hade jag antagligen inte ens fått nys om denna bok. Ingen i min bekantskapskrets vet vilken boken e..förutom nu senare när jag pratat så mkt om den
KRAM KRAM
på er lyckliga icke rökare :lol:
barn födda 04/06/08
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:lol: :heart: :lol: :thumbsup:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Åh va ni e BRAAAA! :heart: =D>

Hur går det för er... :?:

Kram! \:D/
/Fjällmor
Sagalinda
Kontakt:

Inlägg av Sagalinda »

Här sitter jag mitt i natten och har läst igenom hela denna tråd för första gången... Va spännande det var, nästan som att läsa en verklighetsbaserad bok :lol: "Hur ska det gå, kommer T.P. att klara sig hela vägen? Och Fjällmor, får hon några återfall? För att inte tala om Anna, hon lär ju ha rökt förra sommaren på SHN-kursen?"

Själv har jag ALDRIG dragit ett enda bloss! Det ni! Snacka om att ha något att skryta med :wink: Fast i och för sig är det nog svårare att sluta röka sedan man varit fast, än det är att inte börja alls... :roll: :lol:

Kram på er som lagt av med giftet, speciellt till dig Fjällmor som var så skeptisk i början men klarade det bäst av alla :!: :D
Dipl. SHN-kurare och mamma till
:heart: Saga född 28 maj 2005 och kurad vid 6 mån
:heart: Sigrid född 9 maj 2007, SM-barn
:heart: Hugo född 1 april 2009, SM-barn
:heart: Astrid född 20 februari 2012, SM-barn
http://www.alternativjournalen.se/obesprutat
http://vaccin.me
T.P

Inlägg av T.P »

Hej :D :lol: Kul att man kan roa ngn :wink: Det går jättebra och jag känner mej bombsäker på att jag inte skulle falla för frestelsen igen, då det är rena rama motsatsen. Mår illa vid tanken att ha en cigarett i min mun..fyyy :-& Har blivit utsatt för alla slags händelser det senaste som jag förr inte skulle klara utan en cigg, el som jag hade använt för anledning att börja igen, men NEJ cigg finns ej i tanken. FRI FRI FRI :lol:

kram tebax
barn födda 04/06/08
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

T.P skrev: FRI FRI FRI :lol:
\:D/ YES!!! \:D/

/Fjällmor
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

och tack :heart: Sagalinda :heart:

/Fjällmor (inga återfall!)
J och Å

Inlägg av J och Å »

Va ju också med här från början. Men det sket sig. Och sen sket det sig i gen. Året som gått har varit för jobbigt helt enkelt. Men nu läser vi, både maken och jag.

Han har en blå bok, och jag den rosa :wink:

Nu j-lar. Vill verkligen i nte vara rökare.
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Åh vad jag står och kramar om er, båda, heeela tiden!

:heart: \:D/

/Fjällmor
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"