Slippa röka-klubben tar sats!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Slippa röka-klubben tar sats!

Inlägg av annawahlgren »

:D Intresserad av att slippa röka :?: Slut upp :!:

Spyro, är du med?

För att kvalificera sig i det HÄR eminenta sällskapet, Slippa röka-klubben, läser man lämpligen först:

1. tråden Kura mig, som efter diverse sömnprat börjar handla om rökning,

2. Allen Carrs bok "Äntligen icke-rökare!" (Storm Förlag AB) eller, kanske ännu roligare, "Äntligen icke-rökare för kvinnor", samma förlag.

:lol: :idea: :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
T.P

Inlägg av T.P »

:D anmäler mej direkt :lol:
Spyro :?: Är du med :?:
Ngn annan :?: Eller är vi dom enda kvar :)
barn födda 04/06/08
T.P

Inlägg av T.P »

jasså det finns en bok som speciellt riktar sej till kvinnor nu oxå,har den "vanliga" hemma men ska nog smygkolla den andra på bokaffären ändå :D
barn födda 04/06/08
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:D Ja, den för kvinnor är rosa... :roll: Lite annorlunda här och där och faktiskt ännu lite roligare. Som det gärna blir när man vänder sig till kvinnor :wink: :lol: :shock:

Träffade Allen Carr. En klart jovialisk man. Med en liten fru som frodades i hans sällskap. De berättade över middagsbordet att de hade en last. Kvar, om man säger. Eller nytillkommen, sedan det nya livet börjat (och förmögenheterna rasslat in). De for till Las Vegas varje år. Där tillbringade de tre veckor ( :!: ) med att spela poker, roulette, Black Jack... :lol:

Hm, undras varför inte den här tråden har samma rusning som Slasktrattstråden :?: Har alla slutat röka? Aldrig rökt? Är det bara T.P och jag som tar sats (igen) :?:

Spyro :?: :!:
T.P

Inlägg av T.P »

jasså du har träffat honom!Trevligt :D
Hans nästa bok kanske heter Äntligen icke spelare" :lol:
Man får ju hoppas att det knappt finns några rökare kvar här på forumet..eller stoppar man huvudet i sanden :wink: :lol:

Får väl locka spyro med att sömnen förbättras avsevärt efter att man slipper röka mer :wink:
barn födda 04/06/08
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:D "Äntligen icke-spelare" :lol: :lol:

Jag sa det faktiskt till Spyro på Kura mig-tråden, att man sove så otroligt mycket bättre när man slipper röka. Och hon avgav ett lite halvhjärtat "löfte"... eller tanke... eller... :shock:

SPYRO :!: :!:

Hör människan dåligt :?: :!: :lol:

Ska vi betrakta oss som ensamma i världen? Ska det behövas? Vi ger forumisterna en chans till, huh :?:

Annars är min tidsplan under utmejsling, om man säger. Är din :?:

Såg du Fråga doktorn sist :?: Där BEGRAVDES sista cigarretten. I grav. Med ceremoni. Det skottades mull under djupt allvar. I kretsen av de närmast sörjande. Det var bara psalmen som fattades.

Jag skojar inte :!:
br

Inlägg av br »

jag har carit storrökare :D och slutade när jag var gravid med dottern, Och har aldrig börjat igen. Men visst längtar jag... Och om jag bara visste at tjag skulle klara att röka bara ibland utan att bli en storrökare igen så skulle jag göra det.... Men med min extremt svaga karaktär :oops: så vågar jag inet ens prova......
Dotter född 11/12-00
Son född 9/12-03 ( "shn-kurad" i maj -04)
T.P

Inlägg av T.P »

:lol: ..hoppas visserligen det gick vägen för människan som slutade röka..men att sörja cigaretten hela livet då efter det :?: :?: (nej,såg inte programmet)

Hur lång tid tar du på dej att läsa boken?jag behöver ca 3 dagar
Första gången jag läste den så läste jag ut den på en dag och slutade direkt
Hur ser din tidsplan ut??
återfallet har nu pågått i ca 3 mån..och läskigt att se hur fort allting förändras till det sämre vad gäller kondition,lust och ork till livet :cry:
På 3 mån "styr" ciggaretten ens liv igen, har nästan glömt redan hur underbart livet kändes innan
barn födda 04/06/08
br

Inlägg av br »

åh, TP det är precis det där jag är rädd för. Men jag har typ blivit mat och godisberoende och har sas överfört mitt nikotin behov och psykiska rökbehov till att äta!!! Jisses!
Dotter född 11/12-00
T.P

Inlägg av T.P »

br: Du kanske borde läsa boken med oss ändå :wink: för att få slut på längtan efter ciggaretter som man faktiskt inte längtade efter att boken var läst..boken hjälper en oxå att inte gå från ett beroende til ett annat istället
Du har fortfarande hjärntvätten kvar när nikberoendet är borta det är just det han hjälper en att få bort..Men se vad lätt man kunde glömma efter ett rökfritt år :oops: och av bara en cigarett kom hjärntvätten smygandes med den
barn födda 04/06/08
br

Inlägg av br »

ja, du kanske har rätt! Jag kan ibkand verkligen längta efter min kompis ciggen och då kan det lätt bli en godsak (eller två) som deltar i sorgearbetet :shock: Hoppas verkligen att ni tar er ur, för hur det än är så är det verkligen jätteskönt att inte röka!!
Dotter född 11/12-00
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:D br :!: Gå inte och plåga dig! Det är precis som T.P skriver, det är hjärntvätten vi torskar på, och där är du kvar :cry: Det är den Carr så skickligt avslöjar. Läs boken får du se :lol:

:D T.P :!: Två dagar behövde jag... Och så gav jag bort alla massvis med cigarretter (en hel limpa nästan) när jag skulle resa utomlands en vecka senare. Hade inte minsta sug, inga problem alls. Mer än att jag inte fattade ur jag hade kunnat vara SÅ korkad, SÅ länge...

Och så trillade jag dit på lite röka-för-kul. Det tog visserligen många många månader innan jag var torsk igen, men det blev jag.

Nu ska jag till Indien precis efter jul. Kör till Stockholm den 21. Tänkte det kunde vara rättan dag! Inför den fröjdefulla julen med barn och barnbarn och en härlig semester på det :lol:

Kan man bli snällare mot sig :?: Svar: NEJ :lol: :lol: :lol:
Spyro
Kontakt:

Inlägg av Spyro »

:oops:

men jisses då, här var det ju rena sluta-röka-spyro-kampanjen... :lol: :oops:

Jag måste säga att jag är lite rädd för det där slutandet... sist jag försökte sluta fick jag närapå nervsammanbrott... Maken får skrämselhicka varje gång jag säger något om att sluta en gång tilll... :lol:
* Ny adress! http://www.stilla-sinne.biz
* Mamma till :heart: "Skalman" :heart: född 21/12-05.
* Forumet är alltid Hem, även om jag är här rätt så sällan nuförtiden. :-)
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Spyro skrev: Maken får skrämselhicka varje gång jag säger något om att sluta en gång tilll... :lol:
Här med.... :oops: :roll: :lol:

/Fjällmor
Spyro
Kontakt:

Inlägg av Spyro »

Spyros mor hälsar till alla på forumet, förresten... :oops: Men gu´va pinsamt! :lol: :lol:
* Ny adress! http://www.stilla-sinne.biz
* Mamma till :heart: "Skalman" :heart: född 21/12-05.
* Forumet är alltid Hem, även om jag är här rätt så sällan nuförtiden. :-)
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"