Blomman, gott framför teven, som inte är grönsaker och dipp... Hm... :-k :-k
CHIPS och dipp, knasboll!!!
Men allvarligt, det verkar som om ni har någon slags sockerfi-ambition och om det kan jag bara säga RESPEKT!
Jag gillar plockemat (som en ettåring...).
Ostkuber, oliver, (i princip allt från Ridderheims, som har en massa goda grejer i olja och gott, gott), gott knäcke med tapenade, små rågbröskuber med olika röror på...
Och vill man inte hålla på och fixa så mycket, så rä ju alltid frukt smarrigt. Mango, papaya, passionsfrukt, melon, bär, sharon, kiwi, banan osv, som man skär i gräsligt läckra bitar och lägger upp fin på fat - och sen leker man att man är på lyxigt spa i Kalifornien eller nåt...
Man kan dippa frukt också. Till exempel i banan+jordjubbar som mixas till en härlig röra. Väldigt sunt och proppat med antioxidanter!! Om man vill dippa, men lite mindre nyttigt, brukar jag ta choklad och smälta långsamt, röra ned lite grädde och vips - så har man en jättegod och inte hutlöst onyttig dip (beroende på vilken choklad man väljer. Själv gillar jag schweizernöt eller toblerone och det är ju inget nyttigt i dem... Men om man vill kan man ju ta mörk choklad.)
Lycka till med variationen! I morgon är det fredag!