Vadslagning

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
Jannika

Inlägg av Jannika »

Heej SusanD :heart: och Fjällmor :heart: !

Vilken ospännande tråd jag startat! Här händer absolut nada. Och ska jag vara riktigt ärlig kan det nog ta ett tag till...

Och det mesta är sig likt, inga avvikelser att spekulera om. Fast det var mest Nancy som efterfrågade dem och hon hålls ju redan på sjukhuset och missar kanske min grande finale i alla fall.

Imorgon bitti ska jag till MVC och kolla vad de nu kollar så här på sluttampen. Bara så ni vet var jag är om jag inte hinner rapportera, haha!

Hur som helst, i bakåtperspektiv är det inte långt kvar. Tänk vad länge vi väntat på den här ungen och snart är det dags! Jag känner mig både nervös och laddad för förlossningen. Ni får skicka snälla affirmationer att det ska gå bra.

Och jag vill gärna höra mer om ugglorna!

Kram Jannika
Jannika

Inlägg av Jannika »

Hej alla tappra! :heart:

Min dator beter sig jättekonstigt på forumsidorna just nu, jag fattar ingenting... :roll:

Igår skrev jag ett inlägg som jag ser när jag rullar på ämneshistoriken men inte när jag går in i tråden. Dessutom har det varit seeeeeegt som tusan med att få upp sidor och skicka. Que?

Jaja, här händer ingenting på bebisfronten i alla fall. Var hos MVC nu på morgonen och allt ser bra ut. Bebben är bara ruckbar igen och det tackar vi för! Ev UL på måndag men det hoppas jag slippa. :wink: Men jag räknar inte med det, haha!

Här öser regnet ner, det är vi lite ovana vid här på norra östkusten. Vi har haft fantastiskt sommarväder hittills om man jämför med södra Sverige.

Kram Jannika och bebin som fortfarande huserar I magen...
Jannika

Inlägg av Jannika »

God morgon! :D

Inget nytt på östfronten....

Kram Jannika
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

God förmiddag! :D

Åh som jag känner igen mig... kram! (återkommer om ugglorna..)

:heart:

I januari är det jag som har evighetsväntan :wink: :roll:

/Fjällmor
Gablex

Inlägg av Gablex »

Nehe, så det blev inte born on the 4th of July heller...! Åh, de här väntadagarna är ju bara för mycket!!

Här öser regnet ner för typ hundrade dagen i ordningen men jag hoppas att det skall ordna upp sig till imorgon, när jag börjar min semester... :wink:

Jag letade igen efter din kompis på Youtube, men fick inte träff den här gången heller :-s . Däremot hittade jag en massa annat skoj! Både Storprinsen och Lillpirayan älskar Ola Salo (och KAN man annat??) så vi brukar kolla på videon till The Worrying Kind tillsammans. Jag tror t.o.m. att Storprinsen skulle kunna tänka sig en ljus slinga i sitt hår för att likna Ola :wink: :!: Mellansessan föredrar MumsMums (Måns Z) så hon och jag satt bänkade framför Allsång på Skansen häromdagen. Tänk så fint med ett intresse som förenar mor & dotter :wink: :roll: :lol: :!:

Hur skall du få dagen att gå i dag då? Är allt klart för bebisen? Hur är känslan i dag? Flicka? Pojke? Stor? Liten? :roll: :roll: :roll: Lik vem? Jag måste säga att jag tycker det är ofantligt coolt med fyra barn!

:heart:
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Jannika

Inlägg av Jannika »

Heej Gablex! :heart:

Har precis suttit och pillat med ditt spännande horoskop. Tyvärr går det inte så fort men om den här bebben ska vara så här senfärdig hinner jag kanske klart!?

Själv har jag väldigt svårt för Mumsmums trots att han var här i Gävle och sjöng på torget igår kväll i Gävles egen variant av Allsång på... Han är bara lite FÖR mycket av allting för att jag ska stå ut med att titta på honom. Och Cara Mia är plågsam. Men mina barn sjunger den gärna. Gävles Anders Lundin är (Youtube-)Lisas man Fredrik. Världen är bra liten i dessa globaliseringens dagar, haha!

Känslan IDAG (kan lätt ändra sig till imorgon) är bebbe till helgen, flicka, normalviktig 4,5-kilos och mest lik pappa. Pojkarna har mer av mig eller min sida och Nike är kopia av darlingen så jag tänker att vi fortsätter på den linjen. :lol: Men ska jag tro på kattklo :heart: blir det en 3-kilos pojke lik sin far!

I två nätter nu har jag drömt de konstigaste saker. I förrgår natt att jag födde ett barn utan problem som sedan blev borttappad på BB. Barnmorskorna var jättesura på mig för att jag inte kunde hålla reda på bebisen, "jag hade ju ändå tre barn sedan innan! :roll: " Själv sprang jag omkring och letade överallt. Vaknade badande i svett. HELT normal dröm.

Igår kväll trodde jag att det kanske var på gång för det var ett förfärligt tryck i bäckenet men det gick över när jag gick och lade mig. Så bebben var väl sur som vanligt av mitt TV-tittande/sittande.

Och hej Fjällmor! :heart: Nu får du inte hålla mig på halster om ugglorna längre! Nyfiken...

Kram mina vänner! Jannika
Nancy

Inlägg av Nancy »

:heart: Dagens KRAM i storformat från Nancy :heart:

Har ju några dagar att ta igen... :wink:

Orkar tyvärr inte läsa så vidare bra på skärmen, flimrar lite för ögonen pga mediciner så jag skummar fram till basinfo om det är ok :roll: :wink: 8)

Nog om mig.

Oj vad jag tänkte på dig Jannika medans jag var på sjukhuset :!: Hoppades att ju att även du var på sjukhus fast av annan, betydligt trevligare anledning.

Måste tillstå att jag tror på din senaste gissning: flicka lik far sin och vikt runt 4,5 kg. Datum 7/7-07. Fast det har jag gissat redan från början och om jag får rätt kommer jag att bli odrägligt mallig :P 8)

Vill väldigt gärna höra om fjällmor och ugglorna :D

Vinkar glatt til kära Gablex också :D

Kram igen kära vänner och en uppmaning till Jannikas bebis: dags att komma ut nu lilla bebisen, du vet inte vad du missar :thumbsup: Nu är det dags att träffa mamma, pappa och tre fina storasyskon tycker jag :D :heart:
Gablex

Inlägg av Gablex »

Åh ni stackars gravida kvinnor :lol: ! Jo, det är synd om er på riktigt, fast snart har ni ju er belöning i famnen! Kan ni egentligen förstå det, att ni kommer att snusa bebis inom bara några dagar?! (Jo, även du Nancy, det är verkligen bara dagar kvar!)

Konstiga drömmar har jag också haft under mina graviditeter, så många att min käre make påstår att drömmar-där-han-är-otrogen-och-beter-sig-som-ett-allmänt-svin är ett säkrare graviditetstecken på mig än Clearblue :lol: :!: Och ja, man kunde ju hålla med barnmorskorna om att en fyrabarnsmamma borde kunna hålla ordning på sina ungar :lol: :lol: :lol:

Jag längtar och ser fram emot horoskopet (delvis med bävan!) men ta det i den takt du orkar och hinner. Har du hittat fler kopplingar mellan mig & barnen? Det var så spännande, det du hittade mellan mig och Storprinsen...

Kram!

PS. Jag håller delvis med dig om MumsMums - måste jag välja så avgår nog Robbie med segern :oops: :oops: :oops: .... Fast bäst är förstås min egen lille Iggy Pop den yngre (maken) här hemma! :lol:
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Jannika

Inlägg av Jannika »

:D Heeej Nancy! :heart:

Du är efterlängtad! Det känns skönt att ha dig tillbaka här på forumet. Som du förstår har jag knipit igen för din skull, haha! (Snygg efterkonstruktion va? :lol: )

Och nu när jag tittat lite närmare på 7/7 så är det inte en så dålig dag att födas på ens astrologiskt. Då kommer bebben att ha en finfin drakformation i eldens tecken. Inte det sämsta... :wink:

Tack Gablex :heart: för ditt tålamod! Jag knåpar på när jag har flyt. Varför bävan? Helt onödigt. Sluta med det. :D

Kram igen! Jannika
kattklo

Inlägg av kattklo »

Min känsla av din bebis var mer en känsla av hen som vuxen...
Men oroa dig inte, det är inte en liten färdigvucen gubbe som kommer ut, det är bara någon... vis.
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

jaha ja - ugglorna... :-({|=

Det var en kväll i augusti, ännu en i raden med värkar. Ordentligt över BF var jag rätt trött och less på alla dessa falsklarm :roll: men ut ska de ju 8)

Den här kvällen blev dock lite annorlunda :heart:

Med barnvakt installerad, matsäck packad, barnmorskan ringd (för koll halvvägs) satte vi oss i bilen denna kväll för den lååånga färden mot Lycksele BB (dryga 20 mil). Redan innan vi lämnat dalgången började underligheterna...

Många djur, märkbart fler än vanligt, sågs på vägen. Ett välkommet samtalsämne mellan värkarna! :wink: Så kom första ugglan..
-SÅG du! Hojtar maken, den var STOR!
Ugglan vände framför bilen, flög tillbaka tätt över oss och försvann in i mörkret..
Vi spekulerade en stund om vilken sort det kunde vara, en så stor uggla ser man inte varje dag. Det var så spännande!

Vi stannade för koll halvvägs, berättade fnissande för min BM om den stora ugglan medans hon kollade hur öppen jag var och om jag fick fara vidare mot BB's trygga famn. Det fick vi! :D
När vi lämnat "sta'n" började jag smaska matsäck mellan värkarna. Plötsligt kissnödig stannade vi och Fjällfar fick vara mitt stöd så jag kunde kissa i diket under täta värkar...och..en ugglas överseende min! :shock:
In i bilen och äventyret blir ännu underligare. För varje mil, kom ugglorna allt tätare... I alla storlekar satt de vid vägen, flög in framför bilen, flög bredvid (!) bilen...tills jag mellan två kraftiga värkar röt:

- Är det nå'n jävla Harry Potter som är på väg ut eller!!!???!!!

När vi körde in i Lycksele insåg vi att vi tappat räkningen någonstans mellan 15 och 20 ugglor...och det var flera mil sedan..

Dock upptogs vår uppmärksamhet nu av annat, vi hade turen (?) att denna natt vara de enda som födde på Lycksele BB... Vi hade hela stället för oss själva :heart:

Men ugglorna, de finns i min själ...

Kram!
/Fjällmor
Jannika

Inlägg av Jannika »

Heeej Fjällmor! :heart:

Vilken historia! Hur coolt som helst! 8) Och vilken resa i både bildlig och bokstavlig bemärkelse! :shock: :roll: Man börjar förstå hur det sega norrländska kynnet formas, haha!

Och heeej kattklo! :heart: Vad roligt att höra av dig! Din förra beskrivning av en mörk, finlemmad av manligt kön och därtill vis (samlat i många tidigare liv månntro?) passar precis in på barnens stjärnögda pappa. Båda våra pojkar är mer lika män/gubbar på min sida. Så oavsett kön så borde den här bebben i rättvisans namn vara mest lik sin far. :wink: En mycket klok och vacker människa, både på in- och utsidan.

Som nu har hämtat sig från shuukdom, så vi är redo för förlossning! Kom igen nu bebben!

Här har varit underbart sommarväder på eftermiddagen. Jag har vilat min svällande lekamen i solstolen medan darlingen och minstingen (än så länge) skottat grus. Milo med lilla spaden och pappa med stora. Mellan gruskärrorna fick jag svarta små klappar på magen och dammiga pussar. Det är kärlek!:heart: De stora barnen vallade halt mormor med vidhängande knähund runt i skogen och letade smultron och roliga insekter. :lol: Så vi roar oss i lagom tempo i väntan på nya familjemedlemmen.

Det har varit ett väldigt ringande idag och alla låtsas att de ska höra sig för om hur darlingen mår. ELLER HUR?Mycket genomskinligt, haha!

Så nu har vi passerat Milos dagar efter B.F. Vi siktar nu mot Nikes nio... :wink:

Kram Jannika
kattklo

Inlägg av kattklo »

Ja, haha, detta ringande.
Och du upplever det nu för fjärde gången!
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

go afton vackra frun! :D

hemresan var inte sämre - fjällvråk på staket vid vägen, rådjursfamilj vid sidan om bilen med 3 (!) kid...och en Lo som långsamt gick över vägen i sin vackra sommarskrud..

:heart: vad månde bliva av detta barn? :heart:

hu, alla dessa samtal... men sen kommer ju den stooora tystnaden. Då ingen vågar ringa och kolla läget längre...

Stor kram som räcker heeela förlossningen om vin inte skrivs imorrn! :wink: :lol:

/Fjällmor
Jannika

Inlägg av Jannika »

:heart: God morgon ni hängivna och tålmodiga! :heart:

Ingen bebis on the outside så långt ögat når... :lol:

Väldigt lugn natt. Och mycket lite känsla för feelingen...

Mitt gäng är i skogen och plockar blåbär till mellispaj och jag har bokat tid för UL på mån. Men Jaja trodde att bebben skulle komma imorgon på dagen. Det är tydligen allas favorit dag, det. Faster har 30-årsbjudning och min bästis som snart ska flytta till USA i två(!) år och forska ska ha avskedsfest då. Dålig tajming tycker vi. :lol: Även om bebben inte tittar ut just då tror jag inte att jag orkar åbäka mig iväg på festligheter.

Fjällmor :heart:, lillprinsen kanske har en framtid som djurviskare? Det lär ju inte bli någon inbiten storstadsbo av honom i alla fall.

kattklo :heart:, den här gången är faktiskt värst. Denna bebis har uppväckt ett oanat frekvent intresse på de mest oväntade håll. Kanske för att vi nu bor mitt i släktsmeten och därtill har skaffat nya bekanta här i Gävle. Plus de gamla så blir det ju en del. Det hinner ju bli rätt många samtal när man som vi alltid går över datumet också. Så nån stooor tystnad har vi inte märkt av direkt. Och det är huggsexa om vem som ska få vara barnvakt när vi ska till förlossningen, haha! Trevligt bekymmer dock.

Kram på er! Jannika
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"