leksaksfavoriter!?

Utrustning, inredning, kläder och prylar
Skriv svar
Gäst

leksaksfavoriter!?

Inlägg av Gäst »

Dottern fyller två om ett par veckor. Tanken är att leksaksförrådet skall uppdateras i samband med det! Därför hoppas jag på tips från er! Vilka favoriter har era "+2ingar"?! (Tänk gärna ensamlek på golvet i ganska litet rum :) )

Kram Pea
T.P

Inlägg av T.P »

första jag tänkte på nu är leksaks spis...vår dotter älskar spisen på bvc..har ingen hemma..har faktiskt inte ngn plats kvar(bor så litet) så vi gjorde en hemmagjord tillsammans :lol: av stor skokartong +klistrade runda"plattor" av tyg på osv som hon har i sängen på ensamleken :D
Hon leker f ö v nästan bara med dockan..bäddas.donas ,matas vagnas osv
liten te servis skulle nog uppskattas här..får kanske bli julklapp
barn födda 04/06/08
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

:lol: :lol: :lol:

Precis så var min SON :heart:
Idag är han 8 år och nu är det riktigt kaffe i kopparna :wink:
(och lillprinsen vagnades flitigt av storebror)
Dottern däremot var i den åldern mer intresserad av rymdskepp 8)

Nåväl -
jag skulle köpa pussel, Pea!

/Fjällmor
K-ina

Inlägg av K-ina »

Duplo! Kan man aldrig få för mycket av tycker jag!!! Några roliga plastgubbar typ Fisher Price är ett annat hett tips!
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Ewa

Inlägg av Ewa »

Duplo, ja! Och köp då också en stor duploplatta som hon kan ha på golvet och bygga på så trillar inte bitarna omkull hela tiden. Har varit sonens favorit, men nu har den begagnade spisen blivit superhiten och det lagas mat hela dagarna. Håller på att bli ruinerade av alla kryddor, mjöl och gryn som far ner i kastrullen där :lol:! Leklera är en annan favvis, men blir kanske lite svårt i ensamlekslådan om hon inte har ett bord att vara vid...
Ja må hon leva i förskott :-({|=
Ewa
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
kokos

Inlägg av kokos »

Tågbanan är poppis för vår 2-åring. Och kritor. Leksaksspisen används flitigt den också.
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
Gäst

Inlägg av Gäst »

Tack för era svar!

Födelsedagen närmar sig och inspirerad av era svar skall vi uppdatera leksaksförrådet!

Kram Pea
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D En miljon (nåja) småbilar.

Småttigt, färgstarkt och mycket av nästan samma är inte fel :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
frep
Kontakt:

Leksakerna svämmar över

Inlägg av frep »

Spännande detta.
Duplo, Lego, gosedjur och biler hör onekligen till det som både mina två killar och min tjej tycker om.
En stor favorit på senaste tiden (den yngsta är 4 1/2) är fina pennor av alla slag. Kombinerat med ett eget skrivbord och en låda med vita papper är detta lycka just nu. :D
kokos

Inlägg av kokos »

annawahlgren skrev::D En miljon (nåja) småbilar.

Småttigt, färgstarkt och mycket av nästan samma är inte fel :lol:
Det var dagens sanning. Ju fler av samma desto roligare verkar det vara. Då kan man rada upp, jämföra osv... Det kan aldrig bli för många bilar.
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
LH

Inlägg av LH »

Ett tips är att Clas Ohlson har ett paket med småbilar (25 st) för 50 kr.
Mamma till pojke f?dd 050701
Gäst

Inlägg av Gäst »

Stort tack för alla tips! :D

Pea
Skriv svar

Återgå till "Barnasaker"