Min dotter är 19 dagar gammal och har nu startat "nattklubb". Jag har Barnaboken och har läst där om hur man ska bryta den, men jag kan inte hålla henne vaken på dagen.
Jag var inställd från dag 1 på att köra standardmodellen och efter ca 5 dagar när mjölken kom så har det funkat bra för det mesta, inte helt perfekt men bra.
Hon brukar vara vaken ca 2 timmar efter första morgonmålet, jag håller henne vaken så länge som möjligt, men sedan är det kört. När hon vaknar efter första dagsluren så somnar hon om direkt efter mat och skötning. Och sen sover hon och vaknar bara för att äta till sena eftermiddagen. På kvällen är hon vaken igen några timmar.
Jag försöker verkligen hålla henne vaken, jag lägger henne utan filt omkring sig på rygg på golvet, jag försöker umgås och "visa världen" men hon somnar om jag så håller henne upp o ner! Och sen är hon vaken mellan 1-4 på natten... Fast jag har mörkt o tyst och bara matar. Vad ska jag göra för att hålla henne vaken? Den enda som funkar är att snåla på maten, och det är ju ingen lösning för då blir hela dagen full av skrik och bärande och minilurar istället.
Nu ska jag gå och försöka väcka henne, men jag tror inte det kommer att fungera....