Godmorgon Ellinor

(hoppas att morgonen kan betecknas så

)
Jag har ingen praktiskt erfarenhet av den situation du beskriver så jag kommer att be någon annan "dubbelkolla" mitt svar. Mitt svar blir utifrån hur vi gjorde för att få bukt med dotterns tidiga uppvaknanden i våras.

framhärda med morgontiden, är det 07 så gäller det

pangramsa en gång där vid 06 (som du redan gjort) och lägg lite extra "bett" i rösten. Ramsar du utanför dörren eller från din säng

Jag föreslår att du ramsar från din säng och inte ödslar tid på att gå upp och bort till barnens dörr. "Hugg" de små morgonivrarna direkt vet ja

vi har med fint resultat använt oss av hög och ljudlig väckarklocka. Den ringer alltid kl 07 varje dag. Min dotter har lärt sig att innan klockan ringer är det inte morgon. Jag "pangramsar" ändå alltid ifall hon piper före 06.30, i annat fall är min tystnad signal att "inte morgon ännu men snart"

hur kan du vara säker på att nappen inte stör

se över mörkläggning ifall du inte redan gjort det. Hos oss gör det nästan hela skillnaden.

om du måste, välj EN "kristilldelning, antingen skrammel ELLER musik, inte växla mellan dem. För egen del känns det lite knasigt med musik eller skrammel "på natten när ingen händer" men jag vet många som med framgång använt dessa. Var konsekvent oavsett hur du gör.

jobba upp "återseendets glädje" på morgonen, ta fram din allra tjoigaste och gladaste personlighet, sjung gärna någon glad sång då du stormar in på morgonen, tramsa, busa, dansa...
Lycka till