Viktor gör natt runt 20, äter nattmål vid 4 och morgon 7.30. Nu ska vi ju börja förlänga den sammanhållande natten. Någon kväll när vi fått i mycket mat (lättare sagt än gjort med denna unge man

) tänkte jag strunta i att ta upp honom kl 4 och se när han själv vaknar då.
Rätt eller fel
Bättre att bestämma en tid, 5.30 kanske (för vi ska så småningom natta 19.30)
Det som jag funderar mest över är hur fasen jag ska få honom att äta någonting vid första morgonmålet om han t ex har ätit 5.30??

Särskilt efter i natt. Gårdagskvällen blev strulig, stor kräkning och därför fuskade jag och gav lite nattslurk (bestämd mängd) i sömnen. Sen lyckades jag försova mig

(trots väckare

) och vaknade inte förrän 05.

Då sov han och jag tog upp och gav mat för jag bedömde att han inte skulle klara sig till 7.30 som kvällen blev.
Resultatet blev förstås att han i princip inget åt i morse och hela dagen har blivit knasig med aptiten.

När vi nu ska köra mot 10 timmar natt så kommer det här ju att bli ett faktum VARJE morgon (förutom lilla nattslurken då).
Hur ska jag tänka

Strunta i att han äter mini kl 7.45?

Den här killen äter som bäst nattetid

eftersom han sover då så risken är att han tankar rejält vid nattmålet, eller kanske man ska säga supertidiga morgonmålet. Och inte ska man väl begränsa mängden mat då (flaskmatar)? Så skulle man ju inte tänka om man ammade precis.
Ibland funderar jag på att ha det som vi har det och vips köra på 12 timmar natt

Men det kanske inte heller är någon bra idé....
Input please!