Liten kropp i stor säng

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
Lillsprudlis

Liten kropp i stor säng

Inlägg av Lillsprudlis »

Ja, så fick mamma och pappa för sig att vagninsatsen var för liten att sova i eller rättare sagt att jag blivit för stor för vagnen :shock: . Så precis innan badet flyttar de in den STORA spjälsängen till deras sovrum :thumbsup:

Jag får mitt sedvanliga kvälssbad, goda nattslurken (mums) och läggs sedan till godnatt-ramsan i den STORA sängen. Somnar gott men vet inte vart jag ska ta vägen med min lilla kropp så jag börjar söka och söka en plats att sova på (det kändes som om de lagt mig i mitten på en stor fotbollsplan). Natt vandringen påbörjas och efter att ha väckt upp mamma ett antal gången med att dunka huvudet i huvudgaveln och lagt mitt lilla huvud längst upp i vänstra hörnet och resten av min lilla kropp tvärs över sängen blir jag flyttad (mitt i natten) till min hemarena igen- vagnen. Äntligen fick man sova :!: :sleep: och det fick mamma me'. Nu har hon nåt' att fundera på.......
Victor född 28 juni 2006.
Simon född med snitt 5 februari 2009
Tur att vi blivande föräldrar och blivande barn har en Anna Wahlgren.
Gäst

Inlägg av Gäst »

:lol:

Boa in lilla sötsaken med filtar. :wink: Vik några om huvudgärdet, och några runt späjlarna - så att fotbollsplanen förminskas aningens... till att börja med. :heart:
Lillsprudlis

Inlägg av Lillsprudlis »

Jo tack :!: Här hade vi ihoprullade badhanddukar på vardera sidan.
Det är en gammal spjälsäng ala' Hästens. Min gamla. Den har spjälor som man sätter på när det blir dags och den är utdragsbar. Själva sängen, utan spjälor, är med höga släta kanter så lillen inte ska ramla ur. Men i kväll ska vi nog lägga skydd mot huvudänden också :) . Nu sover han sin lur i vagnen :wink:

Kram
Yvonne
ms Sophie

Inlägg av ms Sophie »

Vilket jobb för lilleman där på natten :D
Att inte föräldrarna förstått att på natten sover man och ska inte behöva ligga i stora stora sängen och hitta sovplats :lol:
susanneethel

Inlägg av susanneethel »

Om du rullar ett täcke till en korv så får du tre sidor i ett :idea:
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Såhär tror jag Anton gör (baserat på hur det låter):

Mmmm, sova. Ska bli skönt!

-Åh, Julia :heart: , hej, vet du vad jag gjort idag? (Berättar om allt som hänt i skön sång för snutten.) Njae, jag tror ändå att hörnet på andra sidan är bättre. Vad är det här för filt :x ?? Den ska jag nog lägga mig ovanpå :!:

Alltså, det här med mage, vem har bestämt det?? Kämpa kämpa, äntligen hamnar jag på rygg. RYGG :shock: :evil: ??? SÅ här vill jag inte ligga. Det var ju sidan jag menade. Och i ANDRA hörnet. Grrr :evil: , gnäll, stön, stånk. Äntligen, rätt hörn, filten underst, Julia i näven, tummen i munnen, kroppen på sidan, med ryggen tryckt mot kanten. Skön suck... och :sleep: :sleep: :heart:

(När han var pytteliten så knöt vi spjälskyddet i en mindre rektangel, så att sängen blev knappt hälften.)
Lillsprudlis

Inlägg av Lillsprudlis »

Nu har vi boat in "fotbollsplanen". Det är täcken ihoprullade och mot gaveln det stora täcket han ska ha när han blir lite större. Sängen är, som man säger, polstrad. Victor, den lilla kroppen, ser ut att ligga riktigt skönt. :sleep: :thumbsup: Ser fram emot en lång nattsömn.....

God natt alla vänner ute i etern :!:
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Natti-natti :sleep:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"