Jag får mitt sedvanliga kvälssbad, goda nattslurken (mums) och läggs sedan till godnatt-ramsan i den STORA sängen. Somnar gott men vet inte vart jag ska ta vägen med min lilla kropp så jag börjar söka och söka en plats att sova på (det kändes som om de lagt mig i mitten på en stor fotbollsplan). Natt vandringen påbörjas och efter att ha väckt upp mamma ett antal gången med att dunka huvudet i huvudgaveln och lagt mitt lilla huvud längst upp i vänstra hörnet och resten av min lilla kropp tvärs över sängen blir jag flyttad (mitt i natten) till min hemarena igen- vagnen. Äntligen fick man sova
Liten kropp i stor säng
-
Lillsprudlis
Liten kropp i stor säng
Ja, så fick mamma och pappa för sig att vagninsatsen var för liten att sova i eller rättare sagt att jag blivit för stor för vagnen
. Så precis innan badet flyttar de in den STORA spjälsängen till deras sovrum
Jag får mitt sedvanliga kvälssbad, goda nattslurken (mums) och läggs sedan till godnatt-ramsan i den STORA sängen. Somnar gott men vet inte vart jag ska ta vägen med min lilla kropp så jag börjar söka och söka en plats att sova på (det kändes som om de lagt mig i mitten på en stor fotbollsplan). Natt vandringen påbörjas och efter att ha väckt upp mamma ett antal gången med att dunka huvudet i huvudgaveln och lagt mitt lilla huvud längst upp i vänstra hörnet och resten av min lilla kropp tvärs över sängen blir jag flyttad (mitt i natten) till min hemarena igen- vagnen. Äntligen fick man sova
och det fick mamma me'. Nu har hon nåt' att fundera på.......
Victor född 28 juni 2006.
Simon född med snitt 5 februari 2009
Tur att vi blivande föräldrar och blivande barn har en Anna Wahlgren.
-
Gäst
-
Lillsprudlis
Jo tack
Här hade vi ihoprullade badhanddukar på vardera sidan.
Det är en gammal spjälsäng ala' Hästens. Min gamla. Den har spjälor som man sätter på när det blir dags och den är utdragsbar. Själva sängen, utan spjälor, är med höga släta kanter så lillen inte ska ramla ur. Men i kväll ska vi nog lägga skydd mot huvudänden också
. Nu sover han sin lur i vagnen
Kram
Yvonne
Det är en gammal spjälsäng ala' Hästens. Min gamla. Den har spjälor som man sätter på när det blir dags och den är utdragsbar. Själva sängen, utan spjälor, är med höga släta kanter så lillen inte ska ramla ur. Men i kväll ska vi nog lägga skydd mot huvudänden också
Kram
Yvonne
-
ms Sophie
-
susanneethel
-
Gäst
Mmmm, sova. Ska bli skönt!
-Åh, Julia
Alltså, det här med mage, vem har bestämt det?? Kämpa kämpa, äntligen hamnar jag på rygg. RYGG
(När han var pytteliten så knöt vi spjälskyddet i en mindre rektangel, så att sängen blev knappt hälften.)
-
Lillsprudlis
Nu har vi boat in "fotbollsplanen". Det är täcken ihoprullade och mot gaveln det stora täcket han ska ha när han blir lite större. Sängen är, som man säger, polstrad. Victor, den lilla kroppen, ser ut att ligga riktigt skönt.
Ser fram emot en lång nattsömn.....
God natt alla vänner ute i etern
God natt alla vänner ute i etern