Vi har kurat vår lille son för 1,5 mån sedan och han har sedan drygt en månad tillbaka sovit som en liten prins på nätterna...
I lördags skulle jag och min man ut och äta middag och ha lite trevligt och tänkte då att det skulle bli en bra första natt för lilleman att sova hos mormor för första gången. Har noga förklarat sovrutin och ramsa etc. för mormor.
Detta hände:
Det tog 30 min från nattningen för lilleman att somna och det var väldigt väldigt mkt gråt. Han vaknade och grät två ggr under natten och vankade sedan 05.40 och somnade aldrig om trots att mormor ramsade. Hon tog inte upp honom förrän 06.30 (uppvakningstid är 06.45). Efter den natten har han vaknat 1/natt och gråtit jättemkt. Vi har ramsat och han har tillslut somnat om på det. Men igår var han väldigt väldigt ledsen vid läggningen och det tog 1 timme för honom att somna (väldigt mkt gråt). Vi ramsade och fick ngn gång gå in och lägga tillrätta eftersom han fastnat med händerna utanför spjälorna. Sedan vaknade han i natt med och var jätte jätte ledsen. Tog ca 30 min för honom att somna om och vi ramsade.
Har han på ngt sätt blivit otrygg för att han sov hos mormor en natt eller kan det vara att han har en tand som är på väg ut? Ska vi fortsätta som vi gjort eller ändra på ngt?
Någon som har varit med om liknande eller har ngt tips?
Mary