Alt 1: Jag åker ner på tisdagkvällen och beger mig efter att sonen fått kvällsslurken så att han sedan kan sova större delen av resan. Frågan är om det är "schysst" mot honom att få sova halvsittande. Föredelen är att jag kan köra på och komma fram snabbare - skönare för en otålig lite kille. Hem kommer vi att få åka på dagen men då är sambon med i bilen och kan hjälpa till med underhållningen. Jag tänkte att man kan göra det så bekvämt som möjligt med nackstöd och snuttefilt. Sedan flyttar jag givetvis honom till resesäng i eget rum när vi kommer fram och fortsätter nattsömnen för att väcka vanlig tid morgonen efter.
Alt2: Jag åker på onsdagmorgonen efter avklarad frukost. Sonen sover normalt ca 10-11.30 så då kan jag köra på, ta lunch som vanligt och då passa på att "rasta" lillprinsen med promenad och lek på någon rastplats. Dock blir det ju ett par timmars vakentid i bilen men det kanske funkar om man har lite nya skojiga leksaker? Dock lär ju resan ta mycket längre tid, runt 8 h...
Synpunkter och tips emottages gärna