Söker nya mammor

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
ramlösa

Söker nya mammor

Inlägg av ramlösa »

Så var sista gången på föräldragruppen avklarad. Det har varit trevligt men jag känner att jag har så lite gemensamt med de andra mammorna. :? Det som skulle kunnats utvecklats till vänskap mellan oss och barnen har inte blivit av - bl.a pga att jag inte kan gå promenader på em, har en lättsam son och har därmed inga problem att dela med mig av, sonen går på babysim en helt annan dag än de andra barnen och kommer så att göra i höst med osv. De andra mammorna tycker att deras liv förändrats så dramatiskt, medan skillnaden mellan mitt liv före och efter Joels födsel är liten (förutom att han finns).
Vår syn på barn verkar också så olika, jag gillar AW det gör inte de, en av de viktigaste frågorna på en träff var när man skulle börja säga NEJ till barnen (de är mellan 6-8 mån.) :shock:
Känner mig helt enkelt lite ensam om att bara tycka det är KUL med barn, och även lite ensam i övrigt.
Skulle vilja lära känna andra i mitt närområde som vill ta en fika, gå till lekplatsen, gå en promenad eller bara höras av ibland.
Är 35 och fick mitt första barn i höstas. Är en glad och okomplicerad person som gillar att vara ute i naturen med barn, vänner och en ryggsäck med fika.
Mamma till Joel född 11 oktober 2005
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Hej du :D

Synd att jag har en halv månfärd till Härryda :cry: Här hemma är det lika ont om likasinnade, det är tur att detta forum finns :!:

Hoppas du får napp på nån annan :!:
Kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
br

Inlägg av br »

Hoppas också du får napp, själv bor jag i USA och det är fullt av nej sägande mammor här, både svenskar ock amerikaner :cry: . Fast igår träffade jag en amerikansk mamma som inför lite småskeptiska åhörare förklarade att hon inte ville vara en "no-mamma" :shock: utan lät barnen hålla på med allt (hon valde att ta bort sakerna, inte barnen)
Dotter född 11/12-00
Son född 9/12-03 ( "shn-kurad" i maj -04)
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Samma här... :^o ...men det är ju tur vi har tid att sitta på forumet no 1 :lol: :wink: :heart: :thumbsup: [-o< =D> \:D/ :lol:

hmmm...en lite tanke... :-k ..skulle det kanske gå, rent tekniskt att ha en karta som medlemslista...? Där man kan se var i världen alla bor...? :-k
Då skulle vi ju se vilka som kan ses! [-o<

*drömmer vidare*

/Fjällmor
Renee

Inlägg av Renee »

Känner så väl igen mig! Skulle så gärna vilja ha lite AW-sinnade människor runt knuten el i alla fall i närheten! Vi Skåne-fans har ju en mejlinglista där vi kan nå varandra, tyvärr inte så mkt aktivitet där på länge, men OJ vad trevligt det var de gånger jag träffat medlemmar därifrån :D :heart: :D

I väntan på att omvärlden ska bli omvänd får vi umgås desto flitigare här och det är ju verkligen inte illa :wink:
Skåning, mamma till underbara Otto (030122) och Frans (060114)
Mamma S

Inlägg av Mamma S »

Halla stopp! Finns det en skanelista? Jag bor ju visserligen i Asien, men jag ar ju i skane med jamna mellanrum, det ar ju det som ar hemma... Kan man fa vara med pa en san lista?
3 fina...2005, 2007, 2010
Katarina-Mamma duracell
Kontakt:

Inlägg av Katarina-Mamma duracell »

vad avis jag blir, här finns inte heller så många likasinnade med samma tider och samtalsämnen, mailinglista vore kul, men jag bor inte ens i rätt land för att få va med i skåne. :cry:
Värmland är dit jag far när jag är i sverige. och Finland (fastlandet) besöker vi näst intill aldrig, så här sitter man. Lite ensam tur att det finns vänner här, :D :D :D [/list]
Mamma till två barn som får Emil i Katthult att blekna

blogg om pyssel och allt därtill: krumelurans.blogg.se
T.P

Inlägg av T.P »

Det skulle vara bra med karta då geografi inte är min starkaste sida..var ligger Härryda? :oops: :)
Själv bor jag i göteborg nära slottskogen.
Skulle bli superglad om någon vill ses någon gång..har och har inte haft ngn mamma grupp alls och man lär inte känna så många då alla man träffar på på gården är på väg hem fr dagis..så det blir alltid för "korta" möten

mvh t.p
barn födda 04/06/08
Katarina-Mamma duracell
Kontakt:

Inlägg av Katarina-Mamma duracell »

Åhhh slottsskogen som granne, så härligt. Själv bodde jag under min utbildning i Göteborg,men ute på Hisingen. Men vi var ofta till slottsskogen och hade picknick och myste på sommrarna :D :D
Mamma till två barn som får Emil i Katthult att blekna

blogg om pyssel och allt därtill: krumelurans.blogg.se
ramlösa

Inlägg av ramlösa »

T.P skrev:Det skulle vara bra med karta då geografi inte är min starkaste sida..var ligger Härryda? :oops: :)
Själv bor jag i göteborg nära slottskogen.
Skulle bli superglad om någon vill ses någon gång..har och har inte haft ngn mamma grupp alls och man lär inte känna så många då alla man träffar på på gården är på väg hem fr dagis..så det blir alltid för "korta" möten

mvh t.p
Jag bor i Landvetter, fem minuter från flygplatsen. Tar ca 25 minuter med bil från stan och lika lång tid med Expressbussen.
Tycker det vore trevligt att träffas och ta en promenad i Slottsskogen någon gång. Joel har inte sett några andra djur än våra egna hundar :D
Majamamma
Kontakt:

Inlägg av Majamamma »

Här är en till Göteborgare som skulle vilja träffa andra AW fantaster. Vore verkligen kul att ses.
Mamma till
-Maja 0507
-Molly 0704
-Miranda 0902
hjhelena

Inlägg av hjhelena »

En göteborgare till anmäler sig, bor på Hisingen.

Kram H
Mamma till 2 tvillingkillar födda 2004
och till en lillebror född 2008
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Många "sörlänningar" här..... :lol:

Södra Lappland..någon...? :roll: :lol: :P :wink:

/Fjällmor
ramlösa

Inlägg av ramlösa »

Tack för alla uppmuntrande svar :D Blir alldeles varm i hjärtat av era uppmuntrande ord. Skönt att veta att fler känner som jag...
Vad trevligt att det verkar finnas så många göteborgare här :D Genast känns livet mycket ljusare :lol: :D
Tycker det vore kul om vi kunde träffas lite opretentiöst - en promenad i Slottsskogen är ju alltid trevligt med antingen fika på kafé eller medhavt fika à la picknick.
Jag kan de flesta dagar före kl. 13 och efter kl.15 (vi sover middag då, både jag och Joel), så kom gärna med förslag på dagar då ni kan.
Renee

Inlägg av Renee »

Mamma S skrev:Halla stopp! Finns det en skanelista? Jag bor ju visserligen i Asien, men jag ar ju i skane med jamna mellanrum, det ar ju det som ar hemma... Kan man fa vara med pa en san lista?
Självklart! Du är så välkommen så! Gå in på http://groups.yahoo.com/group/AWP-Skane/ och registrera dig! Det är dock ingen större aktivitet, men då och då "pratas vi vid" och en del av oss har träffats en eller ett par ggr. Listan kom till (om jag inte minns fel nu...) när Anna skulle hålla sitt föredrag i Malmö hösten -04 (rätta mig om jag har fel vänner!) och var en tacksam livlina när förra hemsidan plötsligt släcktes ner. Då var det skönt att ha andra att hålla i handen i väntan på den nya sajten.

Så häng du med borta i Asien! När du är på väg hemåt till Skåneland kan du snabbt komma i kontakt med andra AW-vänner himmavid genom mejlinglistan och kanske träffa någon/några IRL? :D
Skåning, mamma till underbara Otto (030122) och Frans (060114)
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"