Hej!
Men det är ju det här som händer vår plutt nästan varje dag när han sover ute i vagnen!!!!!!
Jag har haft en fråga om detta på forumet men då hade ingen något svar

.....
Till slut lärde jag mig hantera det \:D/ . Eftersom han sover ute i vagnen så går jag ut och vagnar honom och efter någon minut så sover han så sött igen

. Det händer bara när han sover sin långlur (med undantag från julhelgen då han sov hemma inomhus hos mina föräldrar. Då vaknade han faktiskt en gång på det sättet. Å andra sidan var det inte mycket som fungerade med plutten under den veckan

. Måste ha varit miljön, dvs jag kände mig inte väl till mods hemma..). Oftast händer det mitt i luren.
Jag tog upp detta med BVC och hon hade inget svar #-o (ovanligt..). En dag ringde hon och berättade att hon hade tagit upp händelsen med barnläkaren. Denna sa i sin tur att det kunde bero på att plutten låg UTE OCH SOV???????

!!!! Jag har då aldrig hört på maken. Hon menade att ungen hade fått ANDNINGSSTOPP pga kyligt klimat (det kallaste han har sovit ute är minus 3 grader..) och det var därför han skrek??????????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!! Man blir ju helt jä-la galen på BVC

! Jag kände i hela min 30-åriga kropp att det bara inte kunde stämma. Dock sådde hon en oro i mig och jag kände mig tvungen att få en second opinion. Tog honom till en annan barnläkare som SKRATTADE åt förklaringen. Han hade visserligen ingen ny förklaring. Sa att det kanske var en dröm som även jag trodde.
Men, som sagt var, jag hanterar det med vagning. Inomhus (om det skulle hända) skulle jag nog göra som Anna föreslog.
Inget farligt alltså, även om skriket är lite läskigt för det är verkligen ett skräckskrik....
Kram
Kristin
Storebror f. aug-04
Lillebror f. aug-06