är helt ny här och kan börja med att säga att jag och min man inte använt oss av SHN-kuren då jag är för den och vill testa men han är helt emot. Men jag har smugit in lite element av SHN och påstått att det är mina ideér, haha.
Som läget är nu så sover vår 5,5 månaders från kl 20.00, "vaknar" (8 gånger av 10) efter ca 1-2 timmar av nattskräck - dvs hon kan ligga knäpptyst och sova och helt plötsligt skriker hon bara till, ligger dock fortfarande med slutna ögon, och är inte kontaktbar överhuvudtaget. Jag har försökt ramsa men hon hör mig inte så enda lösningen har faktiskt varit att ta upp henne i famnen (även om jag vill, verkligen vill, kunna trösta i sängen - har försökt med detta 5 nätter i sträck utan resultat.. hon skrek sig trött tillslut
Men detta uppvaknande är inget större problem tycker jag. Det är det som har börjat infalla vid 03/04 tiden. Hon vaknar, snor runt i sängen ett bra tag för att sedan ledsna och börja grina/bråka.
För ett par veckor sedan sov hon 20-08. Hon har alltid en aktiv period vid 01, men det är sällan hon vaknar utan hon ligger mest och grejar i sängen och är väldigt fysiskt aktiv men somnar nästan alltid om efter ca 20 min. Jag vaknar av detta, men jag ligger snällt i vår säng bredvid och gör ingenting förutom att lyssna på hennes bökande
Detta uppvaknande som sker vid 04-tiden har jag varit lite förvirrad kring... jag tycker hon verkar hungrig. Hon har fått flaskan (ersättning) och har en del gånger slukat 200 ml och andra gånger bara snuttat ett par ml. Så jag har verkligen försökt få denna lilla dam att äta sig riktigt proppmätt under dagen, vet att hon äter tills bristningsgränsen men trots detta vaknar hon vid 04 och äter antingen mycket eller lite.
Jag inser att många kommer nog tycka att jag ska övertala min man att vi ska köra hela SHN-kuren fullt ut för att få resulat, och det skulle jag med vilja, men i dagsläget är inte det möjligt. Varför jag skriver här är för jag söker råd och kloka tankar hos erfarna kurare om vad detta uppvaknande beror på, och hur jag på bästa sätt kan göra för att få bukt på det.
Skall tillägga att hon sover 45 min - 2 tim -20 min på dagarna. Och jag är benhård på dessa tider och det har funkat bra hittills! Och att hon sover i spjälsäng i vårat sovrum.
tack på förhand!