Rapport från lilla Linnéa

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
cajed
Kontakt:

Rapport från lilla Linnéa

Inlägg av cajed »

Hej igen :D

Efter förra tidigaveckans frustration, lack of selfconfidence och oförmåga att ta ledning och säga ifrån kommer här en liten rapport ifrån en harmonisk mamma/pappa och mycket glad liten Linnéa som förresten åkt på en hemsk hosta mitt upp i husrenovering.

Linnéa hade blivit så ledsen och gnällig det sista och sova ville hon inte mitt i renoveringsväsen. Farmor och farfar och andra vänner kom i tid och otid med fika och ville träffa vaket och glatt barnbarn. Jag gjortde allt för att hålla alla glada och försökte följa Linneas pass och gick på många promenader. Liten ledsen bebis blev än mer ledsen och jag blev arg och frustrerad och ville själv vara med i och kontrollera renovering etc. men kände mig så stressad och låst vid Linnéa. Efter råd och självransaken tog jag fram schmeat igen. Gick igenom det, följde Linnea samt det viktigaste tog ledning över släkt, vänner, hantverkare samt beslutsamtrygghet mot vår lilla prinsessa ... och ingen gladare en liten tuva, Linnéa. Nu sover hon mitt upp i borrningar, sågningar och hammarslag. Hantverkarna är otroligt gulliga och gör allt för den lilla prinsessan nu när mamman hennes tagit ton och stumpan är solskenet själv !!! Lustigt nu när hon sover, äter och skrattar som aldrig förr. Förrut var de så buttra men nu vill de nog hellre vara med henne än hamra spik :lol:

Tack alla åter igen för peppning och åthutning !!

Vårt schema:

21-08 sova (11h) 8.00 vaken 8.30 mat ammar
10-11.30/12 sova (1½-2h) 11.30/12 vaken 12.30 mat gröt & ammar
14-14.45 sova (45min) 14.45 vaken 15.30 mat ammar
17.15-18 sova (45min) 18 vaken 19.00mat ihop med mamma/pappa pure vid bordet.
20.00 toppmatning 210ml ersättning och senast 21.00 sover vi natten.

Kramar
Mamma till Linnea född 050725. www.jpk.dinstudio.se
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D :thumbsup: Toppenbra tänkt och gjort!
Myra

Inlägg av Myra »

Hej! Härligt jobbat! Vad skönt att du fått lite mer struktur i tillvaron . Allting känns ju så mycket roligare när man inte känner sig så frustrerad :D Själv har jag bestämt mig för att ta det hela lite mer med ro... (försöker i alla fall) Vår lilla tjej är ju så liten ännu och för tillfället är hon jättetäppt i näsan så i morse tex vaknade hon redan 6.15 (brukar vakna vid sju annars) men hon var så olycklig för det var inte helt enkelt att andas....så jag tog upp henne. Dagen blir ju inte helt enligt hennes tänkta schema då men hon har ändå sovit 08.30-09.15 (45 min), 11-13.45 (2 h 45 min), 15.30-16.15 (45 min).

Jag har som jag sa tidigare till dig "standardmodellen i bakhuvudet hela tiden" men ska försöka att inte bli så frustrerad om det inte blir exakta tider varje dag (hon är så himla nöjd hela tiden). Men jag funderar på att försöka få bort hennes nattmål....men vill inte göra det nu när hon är så förkyld. Jag läser på lite om vagning och har även kikat på DVDn "Sova hela natten kuren för att få lite inspiration :D
/Myra
father of sons

Inlägg av father of sons »

//samt det viktigaste tog ledning över släkt, vänner, hantverkare ...
:lol:

Bra jobbat! :thumbsup: :D
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"