Efter förra tidigaveckans frustration, lack of selfconfidence och oförmåga att ta ledning och säga ifrån kommer här en liten rapport ifrån en harmonisk mamma/pappa och mycket glad liten Linnéa som förresten åkt på en hemsk hosta mitt upp i husrenovering.
Linnéa hade blivit så ledsen och gnällig det sista och sova ville hon inte mitt i renoveringsväsen. Farmor och farfar och andra vänner kom i tid och otid med fika och ville träffa vaket och glatt barnbarn. Jag gjortde allt för att hålla alla glada och försökte följa Linneas pass och gick på många promenader. Liten ledsen bebis blev än mer ledsen och jag blev arg och frustrerad och ville själv vara med i och kontrollera renovering etc. men kände mig så stressad och låst vid Linnéa. Efter råd och självransaken tog jag fram schmeat igen. Gick igenom det, följde Linnea samt det viktigaste tog ledning över släkt, vänner, hantverkare samt beslutsamtrygghet mot vår lilla prinsessa ... och ingen gladare en liten tuva, Linnéa. Nu sover hon mitt upp i borrningar, sågningar och hammarslag. Hantverkarna är otroligt gulliga och gör allt för den lilla prinsessan nu när mamman hennes tagit ton och stumpan är solskenet själv !!! Lustigt nu när hon sover, äter och skrattar som aldrig förr. Förrut var de så buttra men nu vill de nog hellre vara med henne än hamra spik
Tack alla åter igen för peppning och åthutning !!
Vårt schema:
21-08 sova (11h) 8.00 vaken 8.30 mat ammar
10-11.30/12 sova (1½-2h) 11.30/12 vaken 12.30 mat gröt & ammar
14-14.45 sova (45min) 14.45 vaken 15.30 mat ammar
17.15-18 sova (45min) 18 vaken 19.00mat ihop med mamma/pappa pure vid bordet.
20.00 toppmatning 210ml ersättning och senast 21.00 sover vi natten.
Kramar