1) Jag har ökat på maten - gossen slukar allt - och vaknar ändå 06.15. I morse somnade dock om efter liten stund.
2) Idag/igår/iförrgår när jag lagt honom på dagen - har han gråtit en stund - jag ramsat - och han sjunger sig själv till sömns, alt. somnar bums, men gråt..?
3) Ikväll när min man skulle lägga honom - total panik skrik och stor sorg. VA? Han bråkar aldrig om kvällen, inte om dagarna heller - men har det varit något någon gång, så har det varit på dagen. ALDRIG på kvällen. Inga besked dög, gråten var till sist förtvivlat, och jag övertygad om att nu har han fått öroninflammation eller dylikt. Fick lägga honom i vagnen (då var han lugn) var i han sjöng/knarrade sig till sömns. Nu när han sovit i tio min. flyttade jag honom över till spjälisen.
Men vad-vad-vad är det som händer???
Först matkrångel i någon/några veckor, och nu sömntrassel! Rynkar oförstående på pannan, och gillar inte alls detta att inga besked dög - det brukar det ändå göra!
Planen är att få honom att skratta inför varje läggning - ungefär som en minikur - så får vi se vad som händer...
Annars lär han sig nytt. Nu under förra veckan har han börjat greppa tag på sina leksaker när han ligger på mage - och kan bli väldigt irriterad om han inte lyckas! Snurrar runt 180 grader - och nästan 360 - är också en nyhet...
Socialt delaktig är han. Det enda som jag kan komma på som skilde den här dagen från andra dagar var babysimmet - det har nu varit två veckor då vi inte kunnat gå - men han var glad och nöjd med simmandet, och efteråt också. Vatten i öronen? Nu spekulerar jag hej vilt, så då sätter vi punkt på detta!