och nu något typiskt osvenskt - skryt:
idag hade jag 2 utflykter kring pluttens sovtid planerat och jag hade redan innan planerat hur jag skulle hantera det (Anna skrev ju till mig att kurade barn kan sova överallt så jag testade för att se om det stämde
Utflykt nr 1 - skjutsa pappa/sambo till flygplatsen:
vi åkte dit omkring pluttens sovtid. Han somnade i bilen (var väntat). Vaknade till förstås när vi lyfte över honom i vagnen. Var snabb med att sätta för en liten filt så att junior inte skulle distraheras. Det tog lite tid, men till slut somnade han om. Jag till och med ramsade lite i avgångshallen (lite tyst....). När pappa hade åkt satt jag kvar på caféet och läste skvallertidningar. Junior sov sött vidare
Utflykt nr 2 -sista träffen med BVC-föräldrargruppen:
Åkte dit i god tid så att jag skulle hinna vagna honom innan hela gänget kom. Hade satt för suffletten med en liten filt så att han inte skulle distraheras. Såg att ett rum stod "ledigt", körde in honom där när jag märkte att gruppen samlades. Rummet var även nedsläckt så när som på en ljusstake. Perfekt. Han somnade in omkring då han brukar sova
Lade honom precis att sova för natten i sin säng. Hör att han ligger och smaskar på sina händer, men har inte höjt rösten en endaste gång (än)
(jo, nu hör jag protester......ramsar några omgångar och se där nu sover han. Vad är några minuter när man hör föräldrar som håller på i en timme och nattar sina barn)
Livet kan vara underbart
Nu skall jag ha egentid och äta en godmiddag.
Kram på er!
Kristin [/i]