Måste få "skryta"

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Kristin

Måste få "skryta"

Inlägg av Kristin »

Hej!

och nu något typiskt osvenskt - skryt:

idag hade jag 2 utflykter kring pluttens sovtid planerat och jag hade redan innan planerat hur jag skulle hantera det (Anna skrev ju till mig att kurade barn kan sova överallt så jag testade för att se om det stämde :wink: ).

Utflykt nr 1 - skjutsa pappa/sambo till flygplatsen:

vi åkte dit omkring pluttens sovtid. Han somnade i bilen (var väntat). Vaknade till förstås när vi lyfte över honom i vagnen. Var snabb med att sätta för en liten filt så att junior inte skulle distraheras. Det tog lite tid, men till slut somnade han om. Jag till och med ramsade lite i avgångshallen (lite tyst....). När pappa hade åkt satt jag kvar på caféet och läste skvallertidningar. Junior sov sött vidare :D . Tyvärr blev jag tvungen att väcka honom då han brukar vakna (han fick ju sova totalt sett mindre eftersom han vaknade när vi lyfte över honom i vagnen) för att hinna hem till utflykt nr 2 (måste ju hinna mata honom också).

Utflykt nr 2 -sista träffen med BVC-föräldrargruppen:
Åkte dit i god tid så att jag skulle hinna vagna honom innan hela gänget kom. Hade satt för suffletten med en liten filt så att han inte skulle distraheras. Såg att ett rum stod "ledigt", körde in honom där när jag märkte att gruppen samlades. Rummet var även nedsläckt så när som på en ljusstake. Perfekt. Han somnade in omkring då han brukar sova :D ! Vaknade ca 45 min senare som han brukar. Kunde vara med oss den sista stunden!

Lade honom precis att sova för natten i sin säng. Hör att han ligger och smaskar på sina händer, men har inte höjt rösten en endaste gång (än) :D !

(jo, nu hör jag protester......ramsar några omgångar och se där nu sover han. Vad är några minuter när man hör föräldrar som håller på i en timme och nattar sina barn)

Livet kan vara underbart :wink: !

Nu skall jag ha egentid och äta en godmiddag.

Kram på er!

Kristin [/i]
Storebror f. aug-04
Lillebror f. aug-06
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Härligt! Visst kan livet med småbarn och som småbarnsmamma vara alldeles, alldeles underbaaaaaaaart :D !
Katarina-Mamma duracell
Kontakt:

Inlägg av Katarina-Mamma duracell »

Starkt jobbat! =D>
Självklart får man skryta lite osvenskt när allt slit man lagt ned för att få disciplin på sig själv inför barnens nattning äntligen visar sig ge resultat :lol:
Fortsätt i samma stil!
Mamma till två barn som får Emil i Katthult att blekna

blogg om pyssel och allt därtill: krumelurans.blogg.se
MerlinK

Inlägg av MerlinK »

Visst är det underbart!
Och man får "skryta" när det känns så där bra!!!

Hjalmar har oxå sovit "borta" och det gick jättebra när jag äntligen gjorde som jag brukar göra :D (fick för mig att det inte skulle gå när han fick somna för natten i vagnen som han aldrig annars gjort). I efterhand fick jag ju lov att skratta, för han liksom kollade på mig hela tiden och såg ut som "men vad håller du på med? Sluta svamla och gör som du brukar!" Och när allt blev som vanligt somnade han på en kort stund och sov sen gott alldeles utanför rummet där vi var (på fest - dock rätt lugn sådan).

Många gånger tror jag ungarna är klokare än vi vuxna... :)
Mamma till Hjalmar -04 (kurad vid 5,5 mån) och Oskar född sept -06 (säker sovare med hjälp av verktgen!)
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"