Liten tjej är SM från början, innan 4 mån. ålder sov hon 6-7 timmar i sträck och det var ju himlans skönt! Allt gick bättre och bättre fram tills hon blev dyngförkyld för 1,5 mån. sedan. Hon har alltid ätit lite mat när vi började med det, och ännu sämre blev det ju när hon var förkyld. Så jag matade varje kväll ca 23.30. Inga problem, hon lades ner och somnade om bums. Mot slutet av förkylningen blev det sämre och sämre med sovningarna på natten. Mkt snor som ställde till det, jag var tvungen att "snora" ur henne flera ggr/natt.
Fram tills för ett par v. sedan har det ändå gått ok måste jag säga. Hon började vakna mitt i natten, ca 02.30 och jollrade och pratade ett par timmar
Såhär ser schemat ut nu:
07.00 vakna, amning
08.00 grötfrukost, rån med leverpastej
09.00-09-45 sova
ev. lite fruktpuré vid uppvak där ifall hon ätit dåligt med gröt på morgonen..
11.45 välling, äter alltid en hel flaska!
12.00-14.00 sova
strax efter uppvak fruktpuré
16.45 middag, äter oftast mkt bra här, vilket i hennes fall är en halv köpeburk.. några majskrokar till efterrätt
18.45 välling hel flaska
19.00 sova
De senaste veckorna har det krånglat ca 20 min på f.m.-luren, och typ varannan dag på lunch-luren.
Läggningarna har varit bra ändå fram tills för några dagar sedan, då har hon skrikit ca 20 min. Dessutom när hon välsomnat vaknar hon efter ca 35 min. och det kan ta upp till 30 min innan hon somnar igen
Sover sedan bra till natten, vaknar oftast vid 02.30-03.20, och därefter vaken ett par timmar. Förut så var hon mest glad, nu är hon först glad sedan gnällig/skrikig. Vänder sig ofta och kan inte vända tillbaka (ja jag har läst tråden vändningscirkus..). Försöker lyssna för det låter "mer" när hon ligger på rygg och skriker, då har jag gått in och vänt tillbaka henne. Häromkvällen gick jag in för jag var säker på att hon låg på rygg, men det gjorde hon inte och hon blev alldeles superledsen när jag kom in
Även fast jag väntat ut henne så länge som en timme så har hon varken somnat eller vänt tillbaka själv.
Nu funderar jag lite, ska jag regelrätt kura henne? Men det känns ändå någonstans som jag missbrukat buff o ramsa isf. Buffat har jag inte gjort på länge, men ramsa det gör jag ju varje gång hon vaknar. Känns som den tar sämre och sämre... trots att jag är "iskall", avvaktar lääänge osv. Husljud vill jag faktiskt inte göra på natten, då sover man ju! På dagarna kan jag göra det om hon har svårt att somna, inga problem.
Det blev nog ett väldigt rörigt inlägg det här, men det känns som om jag faktiskt rört ihop allt för henne nu, hur ska jag få rätsida på det hela!? Vi börjar bli rejält trötta hela bunten nu av att vara vakna 2 timmar varje natt..