Hej!
När är det dags att börja tillsätta olja i de puréer jag själv kokar? Har noterat att i burkmaten finns det olja redan i puréerna från 4 mån (här i Finland).
Vi ger hemlagad mat på förmiddagen och burkmat på eftermiddagen.
Sen undrar jag också hur andra har gjort med kryddor? Vår tjej (6,5 mån) äter redan vitlök, örter, curry och annat som inte innehåller nåt salt.
Tillsätta fett?
-
jessicafagerström
- Inlägg: 25
- Blev medlem: mån 04 jul 2005, 17:01
- Ort: vasa, finland
Tillsätta fett?
mamma till nova f?dd i januari -05
Vet inte om det är några speciella kryddor man bör undvika
Fett bör du tillsätta,om inte råvarorna är väldigt feta.
Om du inte ammar Investera gärna i en flaska fiskolja(finns i hälsokosten) och häll i nåt kryddmått eller så. Jättebra för hjärnans utveckling! 8) Men häll i EFTER uppvärmning ,Omega 3 är kännsligt för värme. I övrigt är det bara att använda vanlig matolja eller smör
Fett bör du tillsätta,om inte råvarorna är väldigt feta.
Om du inte ammar Investera gärna i en flaska fiskolja(finns i hälsokosten) och häll i nåt kryddmått eller så. Jättebra för hjärnans utveckling! 8) Men häll i EFTER uppvärmning ,Omega 3 är kännsligt för värme. I övrigt är det bara att använda vanlig matolja eller smör
Mamma till
Rurik 980224 -aldrig Kurad
Vendela 040916 -Kurad mars-05
Assar 060313 -Standardmodell fr?n 3v
Rurik 980224 -aldrig Kurad
Vendela 040916 -Kurad mars-05
Assar 060313 -Standardmodell fr?n 3v
-
jessicafagerström
- Inlägg: 25
- Blev medlem: mån 04 jul 2005, 17:01
- Ort: vasa, finland
hej igen!
jag tror inte att jag använder särskilt feta råvaror, vi talar mest grönsaker och ris/pasta/potatis/batat. sen får hon varannan dag lite kött, men då magert, typ kalkon eller broiler.
det enda "feta" jag slänger med är nån mjölkprodukt, créme fraiche (rätt stavat
) eller matlagningsyoghurt.
tusen tack för rådet om fiskoljan
. för jag ammar inte... vill ju gärna att lilla hjärnan skall utvecklas och bli stooor 
jag tror inte att jag använder särskilt feta råvaror, vi talar mest grönsaker och ris/pasta/potatis/batat. sen får hon varannan dag lite kött, men då magert, typ kalkon eller broiler.
det enda "feta" jag slänger med är nån mjölkprodukt, créme fraiche (rätt stavat
tusen tack för rådet om fiskoljan
mamma till nova f?dd i januari -05
-
Therese