För det första: Lille F blev VANSINNIG varje gång jag drog ramsan! Jag kunde gå ut medan han var vaken (fast på gränsen till att somna, men så fort han hörde min röst satte han sig upp i sängen och grät. Till slut ruckade jag väl något på schemat och drog bara en enda ramsfras vid dörren och då med låg röst. Då somnade han tillslut, men inte utan att först grina till, sätta sig upp och sedan lägga sig ner igen Jag behövde dock inte gå in.
Det här med ramsan är jättesvårt!
Sedan har det tagit LÅNG tid att få honom att somna. En halvtimme drygt tror jag det tog -och då fick jag gå in 7-8 ggr... Ska det vara så? Har jag gått i n för mycket? Eller gått ut för tidigt? Eller ramsat för högt?
En liten fråga till: Jag och min son delar rum. Nu hade jag tänkt att sova på soffan ett par nätter tills det funkar. VAd tror ni om det? Dels kanske han blir störd av min närvaro, dels är det så lätt att ta upp honom till mig mitt i natten när jag har honom nära...Faktum är att jag hur många ggr som helst vaknat på morgonen med honom bredvid mig utan att minnas NÅGONTING.
Efter kuren blir det dock delat rum igen - någon som har erfarenhet av det? Finns INGEN annan möjlighet - såvida inte hyresvärden ger mig tillstånd att bygga till et rum på...typ taket...