vår lilla dotter är mitt inne i åttamånaderskrisen tror jag. När hon var runt 4 månader sov hon 20-8 utan problem men nu är det annorlunda.... Även om hon lyckas somna vid ca 20.00 på kvällen så vaknar hon efter ca en halvtimme och blir ledsen och har sen fått sin power- nap och kan inte somna om förrän jag går och lägger mig med henne vid elva-tiden (när jag lägger mig tidigare ligger hon bara och rullar och har sig i sängen). Vaknar ofta sen och får äta 3 och 6 för att sen vakna för dag ca 8.30. Jag vet detta är ohållbart och både jag och min man är nu väldigt taggade att genomföra kuren. Har läst boken två gånger men har några frågor.
1)
Dels undrar jag gällande dagsovstunderna. Om jag låter henne sova i vagnen och kör en dagramsa och hon är ledsen och inte somnar på de tex 45 minuter som förmiddagsluren är, ska jag då ta upp henne och när 45 minuter har gått och hoppa över hela sovstunden eller hur gör man? Om jag nu över sommaren låter henne sova dagstunderna i vagnen, kan jag ändra till spjälsängen när hösten kommer ?
2)
Det är ju semestertider och vi ska till mina föräldrars landställe nästa vecka men jag vill verkligen verkligen sätta igång med kurning nu. Är det ok att byta miljö efter bara 4 dagars kur och två dagar i uppföljningsveckan? Eller måste vi vänta till efter semestern med kurningen?
3).
Vad tror ni om detta schema? Lutar åt 19-7 natt och hon är som sagt 8 månader (och 3 dagar):
7 frukost - amning
8.30 lur 45 min
10 lunch (burkmat och katrinplommonpuré)
11.30-13 sova middag
13.30 mellanmål stadigt (tex ellas frukt/youghurt/ris-påse eller välling)
15.00-15.20 sova
17 äta middag (burkmat och fruktpure)
18 bad, skoj, nattslurk (amning)
19 sova natt
4)
Är det ngt man ska tänka på med dagschemat den dagen man ska sätta igång med kurning på kvällen?
Skulle uppskatta svar ENORMT mycket!! Vi planerar att starta imorgon natt