Just nu har vi det lite motigt med maten. Lillan är inte riktigt kry, vet dock inte exakt vad det är hon lider av. Häromkvällen kräktes hon mängder, men sen dess inget mer. Vi har matat med snälla grejer sen dess, blåbär, ris, rotfrukter m.m men hon har ätit som en mus. Kanske en knapp tredjedel av hennes vanliga portioner.
Inte bara det, hon gallskriker oftast vid matbordet och kniper igen munnen/sprutar ut maten.
Känner hur matvargarna gläfsar runt knuten.......
Det konstigaste av allt är att hon plötsligt har börjat vilja ha bröstet igen på dagtid! Det som hon ratade big time när hon fått korn på hur kul och gott det var med riktig mat! Jag fattar noll.
Idag hade hon lös avföring, vilket jag inte nödvändigtvis tolkar som diarré, utan snarare som att hon gått tillbaks till att äta mer bm än vanlig mat.
När jag försöker truga i henne vanlig mat så har det också sett ut som att hon sätter i halsen flera ggr, hon hostar och blir röd (trots att det bara är släta puréer). Till saken hör att jag själv har haft ruskigt ont i halsen i några dagar (på bättringsvägen nu), och misstänker streptokocker. Kanske har lillan också drabbats, och att det är därför hennes allmäntillstånd verkar påverkat (hon är något mer grinig än vanligt annars också, inte bara vid maten). När jag skulle väcka henne efter lunchluren så låg hon med öppna ögon men helt blickstilla. Inte ens när jag pratade med henne och klappade henne över ryggen rörde hon sig, det var lite obehagligt faktiskt.
Jag vet inte riktigt vad själva frågan är, jag undrar väl mest om någon känner igen detta? Att hon plötsligt ratar favoritmat till förmån för bröstet? Och nånslags magsjuka/halsfluss/hosta/hängighet? Jag känner mig helt villrådig. BVC har inte mkt att komma med de heller.
Någon?