Vi är nu inne på natt 4 för kuren (på rygg kan tilläggas då hon själv alltid velat sova så) med vår lilla tjej. Anledning till att vi började med kuren var att hon gärna vaknade minst 1g/timme under nätterna för att få napp/ersättning/buffning av diverse slag. Det var som många här vet ohållbart. Vi har dock sällan behövt ta upp henne ur sängen, blev värre några nätter innan vi började då hon ville vara vaken mitt i natten. Dagsovningar har alltid fungerat jättebra tidigare.
Efter natt 1 som var riktigt jobbig med mkt buff och natt 2 med oändligt antal frågor så kom natt 3. Då jag "ramsade x 4 + bekräftelse" totalt 5 gånger. I övrigt sov hon. I 12 timmar
Så nu natt 4 (hon somnade direkt och har nu sovit utan ett knyst i en timme), hur försiktig ska man vara med att börja ramsa? Hur snabbt behöver jag vara där? Kan vi vara på nedervåningen på kvällarna (hon sover uppe) eller är det fortfarande viktigt att vara där i tid? Lättare för oss att göra husljud nere också då det uppe egentligen bara är sovrummen.
Annan fråga, hon har hittills haft en tendens att vakna 5min innan vi ska väcka henne. Då är hon ledsen. Vi har försökt vänta ut kvarten och ramsat men till sist gått in (i en lugn period) och muntrar upp henne i sängen och tagit upp henne först när hon flinar åt oss (går rätt fort). Har vi gjort fel här?
/Den omvända skeptikern (som är glad att både ha magstöd från sången och lugnet från yogan med sig in i kuren