Jag har skrivit tidigare under späda barn och små, men börjar en ny tråd här för att få lite stöd i vårt kurande
Lillflickan är just nu inne på sin första kurnatt, jag tar de två första nätterna och min man tar de två följande. Hon sover i storebrors rum tillfälligt, men är sedan efter kuren tvungen att flytta till oss igen. (Storebror är 19 så att dela rum med lillasyster är ingen möjlighet, hur söt hon än är
Kuren startade som en dröm - skrattet till godnattet, sade min ramsa och gick ut. Hon sjöng för sig själv en ca 20 min tills hon somnade. Måste inte gå in en enda gång!
Hon är dunderförkyld - började ikväll. Så nu har hon vaknat nästa varje timme av att hon hostar och snorar, så nu har jag fått vara inne till henne med buffning och ramsa ganska ofta.
Tidigare har hon alltid sovit från 19 till åtminstone 24 eller 01, men ikväll blev första uppvaket redan 19:50..
Nåväl - jag ser det som att vi får i alla fall flera tillfällen att öva oss på att somna själv!
Hon lugnar sig jätte fort till buffningen, sedan säger jag ramsan, och avslutar med lugn bekräftande version utanför dörren, allt är tyst och fint i en minut och så bryter hon samman igen
Så det verkar ju gå ganska bra det här,, eller?? tre timmar kvar till morgonen