Vår son är 6 månader och vi började kura den 24/10. Gjort 4 dagarskur+uppföljningsvecka+ en vecka till. Nätterna fungerar väldigt bra! Lille H sover som en stock från 19.30 tills ca 6.20 varje natt. =D> Vårt probelm är våra dagslurar. Oftast går morgon och fm-luren bra men em-luren är nästan alltid problematisk. Han blir arg och ibland riktigt ledsen. Vi tycker att vi lärt oss höra skillnad på om han är arg för att han inte somnar (svär lite) och när han blir ledsen och förtvivlad. Vi ramsar i olika röstlägen men han blir bara argare och argare... tillslut blir allt bara uppgivet, jag känner mig svag, han blir så ledsen att han inte lugnar ner sig. Jag går in och lägger honom till rätta men han är bara omöjlig att få till ro. Och det är de som är probelmet. Direkt då jag går ut och ramsar blir han lika uppgiven igen. Jag har provat med allt, gått ut i köket (jag har fullt upp och du har allt du behöver för att sova, så sov nu) stökat på, satt på musik, gått tillbaka och ramsar, försökt få honom att lyssna, men inget verkar fungera. Han jagar upp sig så totalt. Vi har ALDRIG under alla dessa dagar tagit upp honom skrikandes utan försöker hitta mickropauser, men det är svårt. Jag vill inte att han ska behöva bli såhär uppjagad. Känner att nått vi gör är fel, vi kommer inte fram med vårt budskap helt enkelt. Förslag någon?
Jag läser boken varje dag och kollar forumet för att känna mig stark och självsäker, men behöver verkligen någon röst om detta.
Jag och min man är otroligt tacksamma för denna metod och tror stenhårt. Fatta att vi sover hela nätterna
Schema:
7.00 vakna ( Vårt mål, försöker söva om vid 6.20)
Välling
8.15-9.00 sova
10.00 gröt
11-12.30 sova fm
13.30 lunch -pureer
14.30-15.30 sova em
17.00 gröt
17.45-18.15 sova
18.15-19 leka, bada, mysa, skratta
19.00 välling
19.30 natti, natti
Tacksam för reflektioner och svar! [-o<