Några saker har blivit oklara för oss och vi skulle behöva lite hjälp. Vi kom just hem från en miniresa som vi gjorde över veckoslutet. Hälsade på släktingar och sov över två nätter. Allt gick suveränt bra och alla undrare över vår lunga och glada bebis. Vi fick en massa beröm över hur bra föräldrar vi måste vara och jag berömde förstås "sova hela natten kuren"
Men hemresan med tåg var jobbig. Kitty ville inte sova i vagnen (hon trivs inte numera i vagn) och hade jätte svårt att somna på kvällen då vi kom hem. Hur skall man göra i sådana situationer? Hon lät så ledsen och det kändes hemskt, så jag gav till slut ersättning åt henne från flaska då hon låg i sängen (dåligt beslut jag vet). Hon har också ätit dåligt hela dagen.
Vad borde jag ha gjort? Ramsan fungerade inte och hon blev bara mer och mer ledsen. Provade inte solfjädern (hon sover på rygg och jag har inte riktigt fått solfjädern att fungera).
Har ni några tips för vad vi kan göra nästa natt, om det blir likadant? Vi prövade också med hushållsljud, men det hade ingen effekt.
Ett annat problem vi har är dagslurarna. Hon sover alltid bara 45 min och ligger sedan i sängen och babblar tills hon blir arg. Skall vi bara låta henne vara (så har vi gjort nu). Fast sedan hamnar vi ofta gå in till en sur liten flicka. Jag brukar skoja med henne medan hon ligger i sängen och tar först upp henne då hon blivit glad igen. Är det rätt att göra så?
Vårt schema ser ut så här:
20.00-7.00 sova natt
7.00 äta morgongröt
8.30-10 sova tupplur
10.00 äta fruktpyré + dricka ersättning
11.30-13 sova tupplur
13.00 äta grönsaker+kött + fruktpyré
15.00 -15.45 sova tupplur
16.00 äta fruktpyré + drick ersättning
18-18.20 sova tupplur
18.30 äta kvällsgröt
19.30 dricka ersättning
Kunde vi förbättra schemat på något sätt?
Jag är jätte tacksam för alla tips vi kan få, vill inte förlora den goda sömnen nu då vi nästan har grepp om den!
-Jenny