Jag har precis gått genom natt 7 i SHN kuren med M, min 11 månader kille.
Men morgonen är den mest påfrestande tiden, och snart bryter jag ihop
Han har alltid varit snäll, brukar inte skrika, men sen vi började kuren fick jag höra honom skrika en del på morgonen, och han verkar för det mesta ledsen.
Han sover inte i närheten av 12 timmar, jag kämpar o kämpar för att få ihop 11, men lyckas inte ens att skramla 10. Och jag vill verkligen förlänga morgonen.
Hans schema (mest på papper första timmen)
6.30 vakna, lite välling
7.30 frukost, gröt
9-10.30 morgon lur
11 lunch
13.30 mellis (yoghurt och frukt)
14-15.30 em lur
17 middag
18.30 välling
19.30 sova
I verkligheten vaknar han runt kl.5, är ganska gnällig till 5.45 och sen börjar skriket.
Jag ingriper inte under gnäll perioden, låter honom komma tillbaka till ro, han kanske till o med somnar om korta stunder, när han blir mer o mer högljud börjar jag ramsa (inte för ofta) men han verkar jätteledsen. Jag går in o läger ner honom ibland, han brukar sitta o gråta. Idag buffade jag honom 2 ggr för att få honom lugn, medan jag är gråtfärdig.
Jag har det så svårt att vara glad vid godmorgon stunden, för jag är redan förkrossad och tömd av energi.
Min man tycker att killen ska få vakna kl.5 för det har alltid varit så, han kan inte sova längre, men han sover för lite och är trött efter han vaknar.
Kl.5 kan han ibland vara pigg o glad, men aldrig sen vi började kuren. Han är bara ledsen o jätte svår att få skratta vid godmorgon stunden.
Hjälp, vad gör jag fel? Finns det en chans att han kan lära sig sova till 6.30?
En desperat mamma