Nu har kurningen satt igång
Första natten var verkligen en resa måste jag säga. Det hela började så tokigt av att damen kaskadkräks efter tio minuters buffande. Första tanken var ju så klart att den här natten sket sig nu, men jag kom snabbt på banan igen och bestämde mig för att jag minsann inte skulle ge mig. Bytte sängkläder och pyamas och sedan började vi om med nytt skratt till gonatt och lade ner glad tjej i sängen kl 20.10. Sedan såg natten ut såhär:
20.10 Buffar till lugn, solfjädrar och ut med ramsan. Hon gnyr lite, men tystnar snabbt och får en bekräftelse kl 20.28, tyst
22.05 Vaknar ledsen, går in och buffar kort, solfjädrar och ut med ramsan, gnyr lite men tystnar och får bekräftelse kl.22.07, tyst
22.43 gråter, in och buffar kort, ramsar ut, reaktion, påminnelse, reaktion, buffar i 45 min (misstänker att jag gick in för tidigt innan hon reagerat färdigt), solfjädrar, ramsar, protester, tystnar, får bekräftelse, gnöl, tystnad, bekräftelse, tyst 23.38
01.56 gråter, buffar kort,, solfjädrar, ramsar, tystnar av ramsan och får bekräftelse kl 01.57.
05.10 Vaknar, in och buffar kort, ramsar, bök och gnöl, tystnar och får bekräftelse kl 05.14.
06.05 Gråter, buffar kort, ramsa, bök och gnöl, påminnelse, gråter, påminnelse, gråter ännu mer, in för att buffa och upptäcker att hon bajsat och att det läckt igenom blöjan (typiskt), byter blöja i sängen. Lägger tillrätta, buffar kort, ramsar ut, reaktion, avvaktar och avvaktar (vill ju inte underhålla för mycket nu i vargtimmen, har ju trots allt underhållit tillräckligt med blöjbytet). Påminner några gånger, buffar några gånger (alltid efter att ha avvaktat lääänge), men hon somnar aldrig om.
07.20 I en tyst paus, Glaaaaad godmorgon
Morgonen var med andra ord riktigt tuff, både för henne och mig. När hon väl fick bröstet för att äta frukost var det en ordentligt hungrig liten tös som tömde båda brösten i ett huj. Det kan jag ju verkligen tänka mig när hon kräktes upp den mat hon skulle stått sig på under natten. Kände mig som världens elakaste mamma som lät henne somna på, så gott som, tom mage. Gjorde jag rätt eller borde jag ha avbrutit och startat kuren idag istället?
Hittills har dagen gått bra, men det var en trööött liten tös på morgonen. Hon höll på att somna i matstolen när hon åt sin gröt. Jag laddar nu inför natt 2 och hoppas att den går smidigare, utan kräks eller bajs