Är i desperat behov av råd hur jag ska få dagslurarna att funka!
Vi började kuren för ca 2 veckor sedan och har fått nätterna att funka jättebra! Vår lilla kille var helt omöjlig innan, ville/kunde inte somna själv varken dag eller natt. Men som sagt natten funkar otroligt bra nu, vilken skillnad och lättnad!
Så till problemet. Vi började med att han skulle sova i vagnen på dagen.
Gick ok först men han reser sig upp direkt jag lämnar honom och risken är att han kommer trilla ur vagnen! Han ser det som en lek nu när jag kommer tillbaka för att lägga ner honom igen, jag gör solfjädern ibland just för att komma ifrån vagningen lite men då blir han störtarg och kämpar upp huvudet, börjar gasta,gnöla,göra pruttljud mm. Så då vagnar jag honom och då lugnar han sig, jag skakar lite och lämnar men direkt är han upp med huvudet igen osådär håller vi på! Och eftersom han klättrar ur vagnen måste jag vara i närheten (försöker pyssla med annat en bit bort bara som om att jag va väldigt upptagen med annat och när han reser sig går jag bestämt dit lägger ner tyst och börjar om) Nu har det gått så långt att vi fastnat i vagnträsket och måste nästan vagna honom till sömns. Han ligger lugn (efter ca 20-30min) men låter ganska högt. Slutar jag vagna så är han upp igen osså måste man vagna igen ja ni förstår säkert. En ond cirkel har det blivit och jag behöver hjälp att bryta den!
Vi har försökt att lägga honom i sängen även på dagen (med ljus o ljud enligt boken) men han bara ställer sig upp och blir tillslut jättearg och nästintill hysterisk (vet att man inte ska använda det ordet men det beskriver så bra) så kan vi hålla på ngn timme och då är sovtiden över...
Jag vet varken ut eller in just nu och det känner han väl såklart också. Vad gör vi för fel?
Vi har ju lyckats få honom att fatta att på natten sover man så nåt rätt gör vi ju där men dagarna är katastrof. Det känns som att han mycket väl vet vad som gäller egentligen men han "leker" med oss eller rättare sagt vi låter ju honom göra det.
Ja svårt att beskriva problemet rätt kanske men hoppas att någon har något råd! Eller skäller på oss så vi fattar vad vi gör för fel!
Han är 7,5 månad förresten.
Schemat är natt 19-07
08:45 45 min sova
12-13:30 1,5 h sova
oftast sover han ju inte sina minutrar här så han är supertrött på eftermiddagen så då lägger jag in 20 min vid 15:15.
Snälla hjälp oss att få dagarna att bli lite drägligare!