jag fick låna Sova Hela Natten av en kollega som var mkt nöjd med utfallet av kuren.En annnan kollega tipsade mig därefter om detta forum så här är jag nu!
Vi har egentligen haft tur när det gäller nattsömnen för vår snart 6 mån gamla dotter. Hon har sovit i sin egen säng (i vårt sovrum) sedan hon var 2 månader och har sedan 3 mån ålder sovit från kl 22-06 utan att vakna så sömnen (för vår del) har varit helt ok. Problemet är väl eg att hon knappt sover på dagen alls och har inte gjort det sedan hon var ca två månader. Hon är pigg och glad nästan jämt men hon får på tok för lite sömn.
Hon har ätit och tagit små powernaps när hon har känt för det men nu är det dags för lite struktur för oss allihop. Senaste veckan har hon plötslig vaknat varannan timme under natten och inte lugnat sig förrän hon fått komma till våran säng, så fort jag lägger ner henne i sin säng vaknar hon och gråter. Hon har blivit jättemammig och ska helst sitta i famnen hela tiden. Då hon knappt har gråtit en gång per dag ens sedan hon kom så är jag verkligen inte van vid gråt och skrik (om man nu kan bli van) så när hon sätter igång blir jag jättestressad.
För att skruttan ska orka med vardagen och kunna äta och sova ordentligt så har jag och min sambo bestämt att nu på lördag kväll sätter vi igång och kurar. Vi har gjort iordning hennes rum men det är en bit från vårt sovrum, ska jag ligga på golvet i hallen första fyra nätterna eller räcker det om jag springer dit när hon börjar gråta?
Schemat som vi tänkt införa:
Natt: 20.00 - 07.30
Äta: 07.30 (ammas)
Sova: 09.30 - 10.15 (45 min)
Äta: 11.00 (gröt, puré och ammas)
Sova: 12.30 - 14.00 (1,5 h)
Äta: 14.00 (ammas)
Sova: 15.30 - 16.15 (45 min)
Äta: 17.00 (gröt, puré och ammas)
Nattslurk: Ammas men ska introducera välling utöver
Sova natt: 20.00 - 07.30
Ser det ok ut?
På lördag har vi tänkt att sätta igång och jag är 100 % laddad och övertgad om att detta kommer att gå bra om jag bara klarar av att inte ta upp henne om hon nu skulle bli hysterisk... Det känns som att det skulle vara lättare att lugna henne i vagnen.
Jag är så tacksam för input på schemat och för alla ev tips och råd!!