Fråga ang. solfjädern

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
father of sons

Fråga ang. solfjädern

Inlägg av father of sons »

Hej! :D

Efter att han lagt sonen tillrätta - ska vi alltid solfjädra honom till "stillhet, tystnad och lugn", eller bara ge ett tryck (10 sek) och gå ut?
Jag uppfattar det lite olika beroende på vart jag läser, (under basbegrepp te.x.)
Är inte solfjädern tänkt som kristilldelning?

Kan även pappor drabbas av amningshjärna? :lol: :lol:
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Du kan lugnt lägga till rätta och "trycka till" som en igenkänningssignal för sovstund och gå ut. Sonen din kan väl detta vid det här laget :wink: !? Så det är som du tror - solfjädern är kristilldelning!
kokos

Inlägg av kokos »

Jag brukar inte stå kvar och solfjädra längre när jag lägger lillen. Jag lägger bara ner snabbt, lägger till rätta, trycker till och ramsar ut. Står jag kvar blir han jättegalen och blir arg precis som om han säger "gå uuut jag kan själv". När jag är snabb så hittar han lugn och ro alldeles själv (även om han oftar bökar så han hamnar på tvärsen med täcket under sig)

Däremot, om han INTE somnar och skriker upp sig, vilket typ aldrig händer, så går jag in, lägger till rätta, solfjädrar (för nu brukar det behövas) och ramsar ut igen.
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
father of sons

Inlägg av father of sons »

Tack!
Då har vi rett ut begreppen! Då fortsätter vi som vanligt med den korta varianten :)
Visst kan sonen detta - bara mor och far som får "återfall" :lol:

När sonen somnat vilar också den självklara attiyden - den som kan och vet allt - hos mor och far. :lol: :lol:
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"