Efter att han lagt sonen tillrätta - ska vi alltid solfjädra honom till "stillhet, tystnad och lugn", eller bara ge ett tryck (10 sek) och gå ut?
Jag uppfattar det lite olika beroende på vart jag läser, (under basbegrepp te.x.)
Är inte solfjädern tänkt som kristilldelning?
Du kan lugnt lägga till rätta och "trycka till" som en igenkänningssignal för sovstund och gå ut. Sonen din kan väl detta vid det här laget !? Så det är som du tror - solfjädern är kristilldelning!
Jag brukar inte stå kvar och solfjädra längre när jag lägger lillen. Jag lägger bara ner snabbt, lägger till rätta, trycker till och ramsar ut. Står jag kvar blir han jättegalen och blir arg precis som om han säger "gå uuut jag kan själv". När jag är snabb så hittar han lugn och ro alldeles själv (även om han oftar bökar så han hamnar på tvärsen med täcket under sig)
Däremot, om han INTE somnar och skriker upp sig, vilket typ aldrig händer, så går jag in, lägger till rätta, solfjädrar (för nu brukar det behövas) och ramsar ut igen.
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".