har en liten världens snällaste tös, 9 veckor. Minst av 3 (ibland 4 med bonussyskon). Hon har ett bra dagschema tycker jag.
Vaknar ca 8-09.30
Sova 09.30-12.00
Vaken 12.00-13.30
Sova 13.30-16.00
Vaken 16.00-17.30
Sova 17.30-18.00
Vaken 18.00-21.00
Vaknar oftast vid 2-3 sen och får mat, sen ibland vid 6. Ibland blir det bara en gång per natt...
Men till problematiken: Hon somnar i sin säng, jag buffar ofta en liten stund vid 21. Men sen kommer gisslet. Hon vaknar ca 1 timme senare och tycker hon ska gå upp. Här ger jag henne mer mat. Anledningen är att jag ibland inte får i henne så jag känner mig bustrygg att hon är proppmätt innan hon somnar kl 21. Tar ca 45 min att få madame att somna om. Hon gallskriker absolut inte. Mera frustrerad själv över att hon inte kan somna om, ligger och skriker lite, jämrar sig, vrider sig i sängen osv. Jag går in och buffar henne "lugn" när det behöver och går ut igen. Får göra detta minst 6-7 ggr dessa 60 minuter.
Bör tilläggas att hon har napp på dagen, ibland när hon sover, dock inte alltid. På natten har jag aldrig gett henne napp dock, för jag anser att sömnen blir så bruten om hon ska behöva vakna varje gång den trillar ur. (vilket hon ofta gör på dagen).
Jag upplever att hon söker efter napp (kanske inbillar jag mig) när hon inte kan somna om...
Annars väldigt nöjd liten tjej, inget kvällstrassel att tala om. Skriker max 5 min per dag tror jag.
Vad tusan ska jag göra för att bli av med den här knäpp timmen mellan 22-23?