Jag har några frågor kring mat och sömn som sagt. Min son Wayne blir 7 veckor på lördag. Jag kör standardmodellen och schema vaken 1,5 sova 2 h. Natt blir kl 22.00 och mat kl 04.00 och sen somna om för morgon kl 07.00. Detta har fungerat relativit bra.
Till mina frågor då: När han vaknar säg 5 eller 10 minuter för tidigt under dagslurarna så brukar jag vagna så att han ska bli tyst, det brukar sällan få honom att somna om, men när han tystnat för en stund tar jag upp honom och då blir det som sagt typ 5 eller tio min för tidigt, gör det något?? Eller hur ska jag lösa den situationen? De senaste nätterna har han även vaknat vid 03.00 eller 03.30 istället för 04.00. Jag har även då gjort som ovan, vagnat och tagit upp när han inte somnat om ( men tystnat för en stund). Har funderat på om han är hugrig då eftersom han äter väldigt energiskt när jag sen ger tutten. Vill gärna ge honom flaskan på kvällen innan läggning, men varje gång jag har gett flaskan har han kräkts upp allting han har ätit vilket har gjort att jag har dragit mig för att ta till flaskan för då får man ju börja om från ruta ett om man säger.
Han är även väldigt trött under förmiddagen och då har jag svårt att hålla honom vaken under vakenpassen, ibland har jag varit tvungen att lägga honom en tio min för tidigt, gör det något? Jag har provat att kittla honom, rapa honom så han ska vakna med mera, men han blir bara grinig då när jag försöker hålla honom vaken och det känns inte rätt?
Ja, det va allt för nu iallafall, är förväntansfull för svar! Tack och hej!