Äntligen äntligen har jag tänkt få ordning på Gustavs sömn. Har läst och funderat kring SHN i säkert två månader nu, och försökt odla styrkan och attityden. Nu känner jag mig redo att starta igång nästa fredag och kommer därför att ladda på med lite frågor inför start.
Schema som följer
7,30 godmorgon/välling
9,30 sova 45 min
11 lunch
12,30 sova 1,5 t
14,30 mellis
16,30 sova 20 min
17,30 middag
18,30 -19,30 bada, busa, välling
19,30 god natt
Helst skulle jag vilja förlägga lunch till 11,30 men det kanske blir för sent? Vad tror ni på forumet? Gussi är en stor kille som inte har ngt problem alls med maten, utan äter mycket och gärna.
Såhär innan start undrar jag också främst om det finns ngn rutin vi ska undvika nu under sista veckan för att inte förvirra inför kuren. Redan nu lägger vi Gustav och puffar honom lugn om än inte helt till sömns. Dock inte enlig SHN. Jag ammar en gång per natt men tänker ta bort det nu, är det lämpligt att göra direkt inatt eller ska jag invänta kurning? Gustav somnar oftast utan napp men får den på natten när han vaknar. Samma fråga där, ska vi behålla eller ta bort med en gång? Tänker att det blir mkt för honom att jag slutar amma helt, nappen tas bort och kuren börjar, allt på samma dag.
Det är första gången någonsin jag skriver på ett forum
Samtidigt som jag känner mig stark och påläst inför kurning är jag svag och oändligt trött med en ständig klump i halsen.
mvh Sonja