kurstart/schema

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Sonja

kurstart/schema

Inlägg av Sonja »

Hej,
Äntligen äntligen har jag tänkt få ordning på Gustavs sömn. Har läst och funderat kring SHN i säkert två månader nu, och försökt odla styrkan och attityden. Nu känner jag mig redo att starta igång nästa fredag och kommer därför att ladda på med lite frågor inför start.
Schema som följer
7,30 godmorgon/välling
9,30 sova 45 min
11 lunch
12,30 sova 1,5 t
14,30 mellis
16,30 sova 20 min
17,30 middag
18,30 -19,30 bada, busa, välling
19,30 god natt
Helst skulle jag vilja förlägga lunch till 11,30 men det kanske blir för sent? Vad tror ni på forumet? Gussi är en stor kille som inte har ngt problem alls med maten, utan äter mycket och gärna.
Såhär innan start undrar jag också främst om det finns ngn rutin vi ska undvika nu under sista veckan för att inte förvirra inför kuren. Redan nu lägger vi Gustav och puffar honom lugn om än inte helt till sömns. Dock inte enlig SHN. Jag ammar en gång per natt men tänker ta bort det nu, är det lämpligt att göra direkt inatt eller ska jag invänta kurning? Gustav somnar oftast utan napp men får den på natten när han vaknar. Samma fråga där, ska vi behålla eller ta bort med en gång? Tänker att det blir mkt för honom att jag slutar amma helt, nappen tas bort och kuren börjar, allt på samma dag.
Det är första gången någonsin jag skriver på ett forum :oops: och är lite nervös och stirrig inför allt. Detta inlägg innebär ju också att jag verkligen ska committa mig till kuren. Har dock under senaste tiden så sakta börjat odla en förståelse för att jag är ledaren och ansvarig för Gustavs sömn och bara det tycker jag har varit positivt för oss båda. När har ska sova till natten och på dagarna under skrik och protest tänker jag i mitt inre "lilla vän, det FINNS inga vargar och du ÄR trött så nu sover vi, basta. Jag vakar över dig." Upplever det som att dessa ordlösa tanker lugnar honom och mig så att insomning gått lite enklare.
Samtidigt som jag känner mig stark och påläst inför kurning är jag svag och oändligt trött med en ständig klump i halsen. :( Så peppning kommer att behövas!
mvh Sonja
Gussi 090825
Beckis 051219
MamMalin

Lycka till!

Inlägg av MamMalin »

Vill bara säga GRATTIS till dit beslut att kura! Det kommer att gå så bra, säkert blir du överraskad över hur smidigt det kommer att gå när du är så väl förbered!

Kände precis som du innan vi kurade...ville liksom smygstarta innan...men jag fick det rådet här på forumet som jag ger dig nu - ta allt nytt i och med kuren! Kurstarten blir en "kick-off" för det nya livet liksom!

Här på forumet finns så många goda männsikor som peppar och stöttar dig!
Lycka till! :heart:
/ Malin - mamma till lillkillen -09, 5mån-kurad, och lilltjejen -11, SM :heart:
nilam

Inlägg av nilam »

:D Hej stämmer in med min namne :wink: Gör allt på en gång

Flytta lunchen kan du absolut göra, ett alternativ skulle ju vara att du lägger in en "frukost" samtidigt som du äter runt 8 något, litet plock, smörgås el frukt sen står han sig garanterat till 11,30.

Lycka till läs, läs, läs skickar med en grym länk för att stärka självförtroendet ännu mer :D
http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=5252
:heart: Storasyster sep 02
:heart: Lillasyster aug 04, kurade vid 4 månader.
:heart: Lillebror jan 07, standardmodell

Storasyster omkurad vid 2,5 år då vi hade tagit bort spjälsängen alldeles för tidigt.
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"