Nyss fyllda 2år, nattspringare

Frågor och svar om att kura lite äldre barn
Skriv svar
ckr

Nyss fyllda 2år, nattspringare

Inlägg av ckr »

Hej,

säkert finns det svar om mitt problem här någonstans, men visst finns de nån som kan hjälpa mig?? :cry:

Kurad nyss fyllda 2år, vaknar på nätterna ca 1,4,-och 6 tiden. Säger inget utan klättrar raskt över spjälsängskanten och kommer rusandes. Jag möter upp honom på halva vägen o så traskar vi tillbax i säng.
Javisst protesterar han på kvällarna, men nu går de fin-fint. Lite protest, o kanske en gång ur sängen men sen sover han gott...ända till kl 1 :(
Hur ska jag få slut på det här springandet?
Helst vill jag att han sover gott ända fram till moron, men ok sku oxå va om han sku bara fråga och så kan jag ramsa svar...
Borde jag ta några -3 nätter o sova på madrass nedanför hans säng (efter att han somnat så han int vet om mig) så att jag kan raskt lägga han till ro före han hinner ur sängen?
Borde tillägga att jag har ett lakan över spjälsängskanten så han har en eget krypin, mörkt o gosigt. Endast om han stiger upp så ser han vad som händer utåt.
De funka nämligen inte med att lägga honom o gå ut o stänga dörren. Jag hann knappt ur rummet före han var ur sängen o drog i handtaget....
O de e väl inte för mycket med 13h dygnssömn?
En timme på dan och 12 på natten... Just nu tuppluren på dagen 1h, o han sku gärna sova länge länge till MEN...!
Natten blir alltför kort, den blir bara ca 10 timmar :(
Råd, please??

Camilla
3 trollungar, -03 -05 -07
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Hej välkommen hit!!

Hur länge har det hållit i sig tro?
kiki

Inlägg av kiki »

Hej

När vi hade hopp ur sängen lekar så visade det sig att det stod en pall bredvid spjälsängen som hon klev på. När vi flyttade pallen slutade springet :lol:

Jag vet att en del klättrar ur utan att behöva nåt att stå på.

Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
ckr

Inlägg av ckr »

Jaa, hur länge de har varit så här...
De nätter han har sovit hel-natt utan att vakna till så är väl räknade på en hand från dag 1...
Egentligen tror jag att de började med att han har 2 äldre syskon som jag var rädd att han ska väcka, sen följde det med ca 10 öroninflammationer o i den onda cirkeln är det.
Han har varit svår att få att somna, svårt har de varit att hitta sömnen, men nu e de helt ok med att gå o lägga sig.
Skratt före godnatt, lite grin när jag går men sen ok.
Men varför kan han inte somna om när han vaknar till på natten?

Nej, kommer ur sängen med eller utan pall -ingen skillnad.

Tycker ni jag ska ta nattvakten bredvid sängen några nätter?
3 trollungar, -03 -05 -07
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Välkommen är du :wink: :lol:
ckr skrev:Tycker ni jag ska ta nattvakten bredvid sängen några nätter?
Nej, det vore missriktad underhållning av kaliber. Inget litet barn står i längden ut med att de ömma föräldrarna möblerar om hela sin värld - bokstavligen - för att vadå :?: :!:

Om du förstår.

Budskapet är PÅ NATTEN HÄNDER INGENTING, dvs ingenting farligt eller fel alls. DU KAN SOVA LUGNT. Vi håller vakt :thumbsup:

Och vakten vi håller är ju inte precis över barnet som om BARNET vore "faran". Vi håller vakt utåt, mot "vargen" - faran - med bössan laddad.

Jag föreslår att du införskaffar, läser och tar till dig Internationella Sova hela natten, så förstår du alltsammans :wink: :lol:

Då är nattcirkusen snart ett minne blott.

Oj - jag ser nu att du säger att han är kurad :?: :!:

Då är det bara att göra en liten omstart, rätt och hela vägen den här gången. Tydligen nådde ni inte ända fram, eller också var ni inte rädda om det vackra resultatet. Lätt hänt :cry: men nya tag nu :thumbsup:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn äldre än ett år "