säkert finns det svar om mitt problem här någonstans, men visst finns de nån som kan hjälpa mig??
Kurad nyss fyllda 2år, vaknar på nätterna ca 1,4,-och 6 tiden. Säger inget utan klättrar raskt över spjälsängskanten och kommer rusandes. Jag möter upp honom på halva vägen o så traskar vi tillbax i säng.
Javisst protesterar han på kvällarna, men nu går de fin-fint. Lite protest, o kanske en gång ur sängen men sen sover han gott...ända till kl 1
Hur ska jag få slut på det här springandet?
Helst vill jag att han sover gott ända fram till moron, men ok sku oxå va om han sku bara fråga och så kan jag ramsa svar...
Borde jag ta några -3 nätter o sova på madrass nedanför hans säng (efter att han somnat så han int vet om mig) så att jag kan raskt lägga han till ro före han hinner ur sängen?
Borde tillägga att jag har ett lakan över spjälsängskanten så han har en eget krypin, mörkt o gosigt. Endast om han stiger upp så ser han vad som händer utåt.
De funka nämligen inte med att lägga honom o gå ut o stänga dörren. Jag hann knappt ur rummet före han var ur sängen o drog i handtaget....
O de e väl inte för mycket med 13h dygnssömn?
En timme på dan och 12 på natten... Just nu tuppluren på dagen 1h, o han sku gärna sova länge länge till MEN...!
Natten blir alltför kort, den blir bara ca 10 timmar
Råd, please??
Camilla