Vi har just avverkat tredje natten av kuren för vår son som strax fyller sex månader. Han är sm:ad sedan han var 1,5 månad och vi har redan märkt av detta försprång under kuren. \:D/ Han tar ramsan fint under nätterna och somnar om, förutom i vargtimman, men vad jag förstår hör detta till och får jobbas bort senare. Känner mig otroligt peppad eftersom vi redan ser så fina resultat med kuren. Är så stolt över lill-killen (och mig själv och maken så klart!)
Anledningen till att vi valt att kura är att vi haft väldiga problem med insomningen mer eller mindre hela tiden. När vår lilla kille äntligen somnat sover han gott, men tyvärr är det skrik och gråt innan dess. Detta gäller alla lurar samt läggningen. Vi har också jobbigt att få daglurarna att bli så långa som de är tänkta och när det inte lyckas har vi en övertrött kille till läggningen = mera skrik. ](*,)
Vi följer detta schema i dagsläget;
07.00 Morgon, Frukost 1: ammas
08.15 Frukost 2: Gröt
09.00 Sova 45 minuter
11.00 Lunch, Mos/Puré så mycket som går ner + ammas om han vill ha
12.00 Sova 1,5 timme (alltid problem efter 45 min här)
14.30 Mellis; amma och fruktpuré
15.45 Sova 45 minuter (oftast krävs vagnsprommis här för att få till 45 min)
17.30 Middag; Mos/Puré/Gröt + ammas om han vill ha
18.30 Kvällsslurk; Välling
19.00 God natt!
Skulle behöva lite tips och råd, främst gällande uppvaken under daglurarna. Ramsan tar inte alls lika bra vid då som vid läggningen. Jag har förgäves försökt solfjädra, men inte tyckt att det gjort någon verkan alls. :-k Som jag skrivit i schemat är det främst långluren på 1,5 timme som ofta bara blir 1 timme lång och sen eftermiddagsluren som tenderar att bara bli 20-25 minuter, trots vagnpromenad. Morgonluren är den som fungerar bäst och som vi sällan har problem med och insomningen ryms alltid inom marginalkvarten.
Hoppas få bolla kloka tankar, tips och råd! Detta forum är bara helt outstanding. Vi har huserat på späda och små sedan vi började sm:a och jag är full av beundran och tacksamhet för hur många det finns som vill hjälpa till!
Kram så länge!