2 år med tvillingar :)

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
1+2

2 år med tvillingar :)

Inlägg av 1+2 »

Hejsan!

Det skulle vara roligt att se hur det går för er andra tvillingföräldrar.

När jag ser bakåt på de här 2 åren så har de varit minst sagt intensiva. Ibland har det känns som om jag "gått in i väggen" jag har varit så trött och så vilsen.Men samtidigt så har det varit den bästa tiden i mitt liv det har varit nåt helt otroligt att få följa med mina barn och studera dem.
De sover nu hela nätter och är riktiga livsnjutare och arbetsmyror :lol:
Men det jag skulle vilja veta är om nån annan har varit såååååååå där tufft trött och däckad och man har inte riktigt orkat med storasyster utan gnällt och skällt på henne för att man själv har varit för trött för att hålla sig slugn och resonerat istället.Jag har en väldig ångest för det och vet inte hur jag ska gottgöra det eller ta mej ur dimman.Men det börjar ljusna.
stolt mamma till en dotter :heart: född mars -03 och 2 pojkar :heart::heart:födda juli -07
elsaviola

Inlägg av elsaviola »

Hej på er :!:
Mina twins är nu 1.5 år, och jag håller med om att det varit en minst sagt intensiv period, och är ju fortfarande. 8)

Trött har jag sällan varit. Inte tröttare än vanligt iallafall :roll: trött är nog mitt normaltillstånd om jag tänker efter.

Jag tycker att den första tiden med tvillingarna var lättare än den tid som är jusst nu. Lite för mycket bråk och lite för lite tålamod gör vissa moment i vardagen lite väl jobbiga.
Jag ska snart skola in tvillingarna på dagis och jag hoppas att det kommer att gå vägen. Jag tänker att de har ju alltid varandra och så storebror som finns på samma ställe.

Jag skulle inte ha något emot att få tvillingar igen, tycker det är roligt och så händelserikt. Och helt fantastiskt att få se hur olika personligheter tvillingar kan ha, fastän fostran är exakt lika.
Oerhört facinerande.

*kram*
kaxiga storebror på 15 vårar :heart: illbattingen på 2 år och 10 månader :heart:
Och så våra "partners in crime" båda 20 månader :heart: :heart:
Nelly

Inlägg av Nelly »

Ho ho ho, det var läääääängesedan jag skrev och ja det kan väl just bero på att det e lite lätt intensivt med E&M som är drygt 1 år och O som fyller tre om en månad.

När jag tänker tillbaka så tycker jag nog ändå att det har gått bättre än förväntat, även om det ibland har känts super "mörkt". Men nu har man klarat av ett helt år med tre så små barn, och jag känner mig stolt och glad över min intensiva, högljuda och stormiga familj där vi har nära till skratt.....även om mamma ibland bryter ihop och gråter. fast då behöver jag lite kaffe (enligt O :D ) men det klart att O kan får "ta lite" mkt ibland, för att han e "stor" fast det e han ju inte. Han e ju inte ens tre år!

Enligt en del tvillingföräldrar så e det de 2 första åren som e "jobbigast"......om det nu går att säga så ja jag vet inte. Tycker oxå att det har underlättat super mkt att de går.

Nätterna e oxå bättre än vad jag trott, vi hade en rejäl svacka på E när vi hade flyttat och den höll i sig ganska länge och ramsan ville inte ta. Så vi fick hitta vår egen väg, knölar han på natten så går man in och lägger honom till rätta och inget mer och det räcker. Och för oss så känns det som att det kvittar gå till dem och säga ramsan eller lägga honom till rätta :D . Lilla M e en sov maskin så det e väldigt få nätter vi hör henne. E kan vakna till på morgonkvisten men fixar oftast det själv eller ligger och pratar lite.

Våra kommer oxå att börja på dagis runt 1,5 år och jag tror oxå att det blir bra, hoppas på det i alla fall. Samma dagis som storebror, det e dessutom ett litet dagis.

Ha det gott!
Kram kram
Stolt mamma till:
O :heart: 061117 :heart:
E&M :heart: 080908 i v38+1 :heart:
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
1+2

Inlägg av 1+2 »

Tänk nu fyller mina småttingar snart 3.Om en månad.
Och nu är det riktigt kul kan jag bara säga :lol: .
Måste vara bästa tiden i ens liv.
De har så mycket på gång och de är fortsättningsvis så flitiga och de pratar i ett och har långa förklarningar på saker och ting.Inte alltid man förstår det är bara att nicka och säga ja.
Vi håller som bäst på och tränar bort blöjorna.Går förvånansvärt bra.
Sovandet är kanon.De sover bra om nätterna och middagsvilan hänger med ännu.Glada pigga killar.
Vi har spjälsängen kvar ännu åt dem tror vi har den ett år till.Visst var det så Anna sa att man skulle ha den kvar under trotsåret.
Trotsen verkar inte ha slagit ut i blom här ännu.
Nu när allt är så mycket enklare med dem så önskar man att storasyster oxå hade haft en tvilling.Tänk vad stöd de har av varann.
Stor kram till alla tvillingföräldrar.
Ha en skön sommar!
stolt mamma till en dotter :heart: född mars -03 och 2 pojkar :heart::heart:födda juli -07
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"