Tack alla ni som skriver i detta forum!

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
Mamma Sussi

Tack alla ni som skriver i detta forum!

Inlägg av Mamma Sussi »

Ville bara ge lite beröm till alla er som skriver och svarar på detta forum. Jag är inne på mitt andra barn och sedan han föddes har jag varit inne och läst för att få någon ordning på lilla Alex mat och sovklocka. Det är först nu som jag har börjat fråga lite här på forumet men har inte behövt fråga innan då det finns så otroligt mycket att läsa och lära sig här.

Från början var lilla Alex en "typisk" bebis som sov på dagarna och skrek på nätterna. Jag fick panik över det då mitt första barn, Wille, hade "kolik". Det visade sig att Wille var mjölkallergisk så när jag efter två månaders skrikande, mellan 8-13 timmar per dag, gav honom mjölkfri ersättning slutade han skrika. Jag trodde givetvis att Alex hade samma bekymmer men när jag läst här på forumet började jag förstå ett och annat så jag började väcka honom med jämna mellan rum på dagarna och då slutade nattklubben. Nu har vi även fått till buffningen så att han somnar inom 5 minuter, jag behöver bara gå in en gång extra efter första buffningen då han bara frågar en gång.

Nu snickrar vi på ett schema som passar honom och jag har även fått hjälp med det på detta forum, TACK alla ni som engagerar er i oss och hjälper oss att förstå våra små gullungar.

TACK även till dig Anna Wahlgren för forumet och dina böcker. Du skriver så bra och med humor som gör att man faktiskt ler de stunder man läser trots en skrikande unge och nästan ingen nattsömn. Jag ska berätta för min lilla Alex när han blir stor att det var du och alla på detta forum som hjälpte oss att förstå hans behov. :wink:
//Mamma Sussi
Alex 081211 (40+5)
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

TAck själv och tack för din fina berättelse! :D :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Jag tar mig friheten att flytta denna tråden till "våra barnaboksbarn". Där är denna så vacker så! :lol:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Johanna w.

Inlägg av Johanna w. »

:heart: :heart: :heart:

Så fint skrivet!

Många kramar Johanna
Mamma till
Hjärtis april 07
Lill-hjärtis oktober 08
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Tack, kära Mamma Sussi, vad oändligt glad jag blir :wink: :lol: :heart: :lol:

Å, vilken fröjd att få finnas här för dig och att du finns för oss.

Pussar på små näsorna från mig O:) :heart: O:)

Och en jättekram till dig.
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

oj,
nu glädjegråter jag en skvätt på kvällskvisten

:cry: :heart: :D

Tack snälla för att du är Du!

Stor varm kram
/Fjällmor
ElinN

Inlägg av ElinN »

Så fint du skriver! :heart: *tår i ögonvrån*

Ja, vad skulle man göra utan Barnaboken och detta forum? Här finns all den kunskap, värme och kärlek man nånsin kan behöva. Vad jag inte förstår är varför inte BVC (eller allra helst redan MVC) rekommenderar Barnaboken!?? Det är faktiskt oförståeligt. Men dom är väl toppstyrda och får inte. :roll: Men jag tror nog min BVC-sköterska är AW-fan i det fördolda! :wink: Alla hennes klokheter och tips tyder på det. :heart: Och hon nickar gillande när jag berättar för föräldragruppen om vår Barnaboks-vardag och om att lilltjejen sover på mage osv. Själv tipsar jag i alla fall alla mottagliga om Barnaboken och det kommer jag fortätta med! :!:

KRAM Mamma Sussi och tack för att du delar med dig. :heart:
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"