Från början var lilla Alex en "typisk" bebis som sov på dagarna och skrek på nätterna. Jag fick panik över det då mitt första barn, Wille, hade "kolik". Det visade sig att Wille var mjölkallergisk så när jag efter två månaders skrikande, mellan 8-13 timmar per dag, gav honom mjölkfri ersättning slutade han skrika. Jag trodde givetvis att Alex hade samma bekymmer men när jag läst här på forumet började jag förstå ett och annat så jag började väcka honom med jämna mellan rum på dagarna och då slutade nattklubben. Nu har vi även fått till buffningen så att han somnar inom 5 minuter, jag behöver bara gå in en gång extra efter första buffningen då han bara frågar en gång.
Nu snickrar vi på ett schema som passar honom och jag har även fått hjälp med det på detta forum, TACK alla ni som engagerar er i oss och hjälper oss att förstå våra små gullungar.
TACK även till dig Anna Wahlgren för forumet och dina böcker. Du skriver så bra och med humor som gör att man faktiskt ler de stunder man läser trots en skrikande unge och nästan ingen nattsömn. Jag ska berätta för min lilla Alex när han blir stor att det var du och alla på detta forum som hjälpte oss att förstå hans behov.