vagga?

Utrustning, inredning, kläder och prylar
Skriv svar
Jannah

vagga?

Inlägg av Jannah »

går det lika bra att vagga som att vagna?
:heart: Mamma till Yasmine :heart: 15 September 2008 :heart:
Siobhan

Inlägg av Siobhan »

Jag hade vagga till en början med min dotter. Det är bättre än inget...men en vagn är mycket bättre. Efter ett tag så köpte jag en billig vaggnings-vagn och äntligen så gick det att få henne till att sova hela natten. Men vaggan var ändå användbar, jag hade en vagga som var som en spjälsäng så hon använde den fram tills hon var runt 9 månader.
Mamma till Lucia född 2007-01-19
Rasell

Inlägg av Rasell »

Våran lilla sov i en sk Leandervagga som hänger i taket, funkar kanon att vagga i denna. Takt och fart bestämmer man ju själv, finns liksom inga begränsningar :lol:
Har även haft vagn i vardagsrummet vid behov, och tycker att resultatet varit detsamma.
ps. om intresse finns är den till salu...
Mamma till
Storebror Född -98
Lillasyster Född -08
Kantarella

Inlägg av Kantarella »

Vi hade vagga - en vanlig traditionell sådan - till Ella när hon föddes. Hon sov jätteilla i den. Efter en vecka gav vi upp och insåg att gunget gick åt "fel" håll. Vagnen var däremot suverän.
Vaggan, ja den kom till användning ändå. Som leksaksuppsamlare i vardagsrummet, innan den åkte ner i källaren.

/Åsa
Stilla

Inlägg av Stilla »

:D Jag tror att en vagga av "norrländsk" modell, alltså som gungar i längdriktningen, funkar bättre än en sån som gungar från sida till sida. Stora S sov i en sån "norrländsk" som bebis. Lilla s också, nån enstaka natt, på henne funkade det inte :roll:
Stilla
:heart: Lilla s och Stora S :heart:
Jannah

Inlägg av Jannah »

minlilla tjej vill inte vaggas, hon blir arg... :lol: har försökt :roll: what to do, hade allt velat ha en större vagn att vagna med, men snart kanske man kan böja ramsa istället... just nu har jag en vagn som e liite liten liggdel en bugaboo cameleon, älskar den vagnen, men inte som sovvagn hehe
:heart: Mamma till Yasmine :heart: 15 September 2008 :heart:
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Köp en billig gammal vagningsvagn på Blocket!

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Skriv svar

Återgå till "Barnasaker"