Jag behöver ändra schema för min son som snart fyller 9 månader. Dessutom fungerar inte den nuvarande schemat sen ett tag sedan. Han är mycket piggare numera och det märks att han behöver mindre sömn på morgonen än tidigare.
Vi har kört 11 timmars natt. 19.30- 6.30.
Eftersom vintertid börjar snart vill vi passa på och ändra natten till 11,5 timmar och låta honom vakna 7.30 istället för 6.30.
Jag tänkt fram och tillbaka på dagschemat men tycker inte att jag får ihop nåt som känns 100% bra.
Numera är det omöjligt och få honom och sova efter 1,5 timmar på morgonen men han sover gärna 1,5 timmar om man lägger honom runt kl 10.
Han blir sen jätte trött igen runt kl 15 och sover gärna 1,5 timmar till.
Så här har jag tänkt och tar gärna emot kommentarer och hjälp till förbättring.
Natt 20.00 - 7.30
Frukost 7.30 (välling som han numera ratar helt
Frukost 2. 8.30 (Gröt - äter gärna en hel portion)
Sova 9.30 - 11.00
Lunch 12.00
Mellanmål 15.00 (välling eller gröt)
Sova 15.30 - 16.45
Middag 18.00
Nattslurk 19.30
Sova natt 20.00
Jag har skrivit sovtiderna baserad på 14h 15 dygsnsömn. Det blir inte riktigt bra eftersom andra dagsluren blir 1h och 15 minuter men jag vet inte hur jag ska få till det eftersom vi har valt 11,5 timmar nattsömn.
sen drygt en vecka sen har min son börjat vägra ta välling. Det händer att han dricker det men då måste han verkligen vara hungrig. Tidigare han han druckit en hel flaska på 200 ml på morgonen men nu går det bara inte ner även om jag håller på och trugar i 1 timme. Gröt går däremot jättebra.
Nattslurken funkar sällan. Han är helt enkelt inte hungrig men jag har ändå försökt och erbjuda den.
Jag kan också tänka mig ändra sovtiden på morgoen till 45 min men då antar jag att jag behöver flytta fram andra sovluren?
tacksam för all hjälp jag kan få.
kram
Jigar