Oj, nu fick jag lite ångest för att jag försökt proppa i henne majsvälling här i några dagar....för hon har faktiskt inte bajsat särskilt ofta när jag nu drar mig till minnes

. Imorgon är det jag som går och köper havrevällingen i stället, och jag kanske t.o.m. ska blanda ut den med lite ersättning.
Nu till lite kurfrågor:

Måste bara klargöra lite hur vi ska agera under kurnatt 2. Då ska ju ramsan ta över som jag förstått. Men hur gör vi vid uppvak under natten, ska hon då DIREKT få en ramsax4, vid minsta pip (ungefär som vid första natten fast då med tillrättaläggande och buffning)?
Under tredje natten förstår jag ju att vi däremot ska avvakta först då hon vaknar, och bara ramsa om vi upplever det som att hon inte fixar uppvaket.

Vid dagslurarna i vagn under dag 2, ska vi då agera som under NATT 2, d.v.s. ramsa direkt vid uppvak om hennes lur inte är "klar" så att säga? Då får man sitta på pass utomhus då antar jag. Babyvakt inomhus duger ju inte, eftersom det tar en stund innan man fått på sig skorna.
Under tredje dagen så ska hon ges en chans att somna om själv, och bara ramsas om hon inte fixar uppvaket själv - förstår jag det hela rätt?

Jag har för mig att jag läst att man inte ska ramsa i vagn...men det kan väl inte stämma

? Ramsan ska väl gälla både dag som natt (olika ramsor förstås), oavsett om de sover inomhus eller utomhus?
Tack förresten för alla gulliga lyckönskingar. Ni är så rara ni som svarat!
Jag ser verkligen fram emot att få detta med ramsan att så att säga "ta", för våra problem med lilltösen handlar inte om att hon vaknar en massa gånger på natten (hon vaknar bara en gång i regel), utan att hon har så svårt att somna själv utan vagning. Och eftersom hon snart kan kravla sig ur vagnen, så vill vi flytta henne till spjälsäng, och vad har man DÅ att ta till vid uppvak och vid läggning?
Och 12 timmar natt låter ju sååååååå himla underbart. Men jag inser ju att det kommer krävas en hel del arbete av oss innan vi är DÄR helt och hållet. Men det känns tryggt att veta att vi nu ska införa verktygen som kan hjälpa oss under låååång tid framöver. Kan berätta att jag ramsade min treårige son hemma idag då han "bråkade" på dagvilan, och det funkar FORTFARANDE, fastän det var länge sedan vi införde det på honom. Fast han blev rätt sur, men det får man bli ibland

.
Gonatt, så hörs vi snart igen med nya funderingar.