Min äldsta dotter som är 15 år har nyligen berättat att hon är bisexuell eller lesbisk. Hon har även börjat umgås med en flicka som hon träffat på ett gay-ställe. Jag är väl lite "chockad" men inser att det bästa är att hon får hitta vad som är rätt eller fel inom sig själv. Jag kan inte lägga mig i detta, hoppas bara att hon är lycklig, vilket jag också sagt till henne. Har endast som krav att hon sköter skolan, inte röker, super eller knarkar eller är destruktiv.
Problemet är att min man är av annan åsikt. Han är orolig över att detta kan vara något som är dåligt för henne. Hon har haft en mycket besvärlig sits i och med skilsmässan för 13 år sedan vilket vi misstänker har påverkat henne. Därför är han rädd för att detta är ett uttryck för att hon mår dåligt och inte som hon själv säger att hon är lycklig.
Jag tycker nog jag ser att hon faktiskt är lycklig, men som sagt, vi är ju inte tvärsäkra.
Min man bryr sig i alla fall väldigt mycket om henne och reagerar just därför som han gör.
Frågan är vad gör jag? Hur bör vi tänka kring detta? Hur ska vi bemöta henne? Ska jag uppmuntra relationen till flickan eller ska vi försvåra för henne eller bara låta det vara som det är? Hur ska jag hantera min man som tycker detta är vansinne
Tips mottages gärna!!!!