Har en dotter som vi började kura för några veckor sedan. Gick väldigt bra, förrutom på morgonen. Vet inte vad som hände sen, men hon började vakna fler och fler gånger på natten och jag har sakta men säkert förstört allt vi byggt upp
Vad jag undrar är, ska vi börja från natt 1 och gå in och buffa så fort hon vaknar, eller ska vi köra från natt 2? Hon blir väldigt fort lugn av buffningen, men ramsan funkar fortfarande inte riktigt än. Vi kör alltid med ramsa vid läggningen, men på natten har det inte funkat, hon skriker upp sig rejält.
Men min tanke var att köra från natt 2 och jobba mer med ramsan, så att den sätter sig. Och enbart gå in och buffa vid kris.
Schemat vi gjorde upp när vi började kura har också raserats mer och mer. Eftersom hon är lite äldre har jag gjort upp ett nytt schema som jag tänkte börja med:
19.30 - 07.30 natt
07.30 välling
10.00 - 10.45 sova
11.00 mat + frukt
12.30 - 14.00 sova
14.15 gröt + frukt
16.00 - 16.20 sova
17.00 mat + frukt
19.00 -19.30 bad + välling
19.30 sova natt
En annan fundering - hon håller precis på att få tänder och verkar ha väldigt ont av det. Ska man ta hänsyn till det? Man tycker ju väldigt synd om henne! Men hon behöver ju sin sömn också..
Tar tacksamt emot råd och tips!
Mvh
Trött mamma med trött dotter